لینک های دسترسی

Breaking News

ماه گذشته به شمول ۲۴ نظامی ۴۰ نفر در پاکستان کشته شدند


انستیتیوت مطالعات تنش و امنیت پاکستان گزارش داده است که تحریک طالبان پاکستان بدون آنکه آتش‌ بس را پایان ببخشد، با آغاز حملات مسلحانه در این کشور وضعیت امنیتی خراب شده است.

در گزارش این مرکز آمده است که در مقایسه با ماه اگست در ماه سپتمبر رقم تلفات ناشی از حملات دهشت افگنی در این کشور هشت در صد افزایش رفته است.

در ماه سپتمبر به شمول ۲۴ نظامی پاکستان، ۴۰ نفر در این کشور کشته و ۷۷ نفر دیگر به شمول ۱۹ نظامی زخمی شده اند.

تحریک طالبان پاکستان به میانجی‌گری طالبان افغان به آتش‌بس نا محدود با حکومت پاکستان توافق کرده است.

این انستیتیوت گفته است که در ماه سپتمبر در مقایسه با ماه گذشته بیشترین حملات دهشت افگنی در این کشور اتفاق افتاده است.

این مرکز گفته است که در ماه سپتمبر ۴۲ حملهٔ دهشت افگنی در سراسر پاکستان صورت گرفته که در مقایسه با ماه اگست ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در گزارش این انستیتیوت آمده است که در این مدت، سطح دهشت افگنی در ساحات قبایلی و ایالت خیبر پشتونخوا ۱۰۶ در صد افزایش یافته است.

تحلیلگران می‌گویند که از افزایش حملات تحریک طالبان پاکستان چنین بر‌می‌آید این گروه در تلاش تصرف برخی ساحات قبایلی از جمله منطقهٔ ملاکند است.

بر اساس این گزارش، رقم تلفات نظامیان پاکستانی در جریان حملات دهشت افگنی ۶۰ در صد افزایش یافته است.

عبدالله خان، پژوهشگر انستیتیوت مطالعات تنش و امنیت، گفته است که در آغاز ماه سپتمبر طالبان پاکستانی، اردوی این کشور را به تخطی از آتش‌بس متهم کرده و حملات خود را از سر گرفت.

عبدالله خان به رادیو دیوهٔ صدای امریکا گفت که با وجود آنکه طالبان پاکستان نگفته اند که آتش‌بس را پایان بخشیده اند، این گروه مسوولیت حد اقل پنج حملۀ تازه در این کشور را بر عهده گرفته است.

در ماه اگست در پاکستان ۳۱ حملهٔ دهشت افگنی در پاکستان ثبت شد که در اثر آن، ۳۷ نفر کشته شدند.

بر اساس گزارش این مرکز، در حال حاضر، اردوی پاکستان در ایالت خیبر پشتونخوا و ساحات قبایلی، عملیات ضد دهشت افگنی را راه اندازی کرده است که تا اکنون در آن ۱۱ "دهشت افگن" کشته شده و ۱۰ نفر دیگر بازداشت شده اند.

این در حالی است که باشندگان مناطق قبایلی همواره از بازداشت‌ها و ناپدید شدن اعضای خانواده‌ٔ آنان به ویژه در جریان عملیات‌ نظامی شکایت داشته و به کرات در این خصوص دست به تظاهرات نیز زده اند.

گزارش رادیو دیوه‌ٔ صدای امریکا

XS
SM
MD
LG