لینک های دسترسی

Breaking News

پیام‌های نژادپرستانۀ پولیس آلمان در مورد مهاجران مسلمان پیگرد می‌شود


مقامات پولیس در برلین از آغاز تحقیقات در مورد تبادله پیام‌های نژاد پرستانه‌ بین گروهی از منسوبان پولیس آن کشور خبرداده است که محتوای این پیام‌ها نسبت به مهاجران افریقایی و مسلمان تبعیض آمیز پنداشته می‌شود.

این ادعاها، که برای اولین بار توسط تلویزیون ملی ای آر دی گزارش شد، ضربۀ دیگر به شهرت پولیس آلمان است که از قبل زیر فشار قرار گرفته است تا در برابر راست گرایان افراطی که در صفوف پولیس کار می‌کنند، تدابیر شدید را اتخاذ کند.

مقامات ایالت غربی نارت راین –وستفالیا در ماه سپتمبر وظایف ۲۹ افسر را به اتهام به اشتراگ گذاشتن تصاویر ادولف هتلر و تصاویر دست خوردهٔ پناهندگان در اتاق های گاز، به تعلیق در آوردند.

وزیر داخله ایالت غربی نارت راین –وستفالیا روز پنجشنبه اول اکتوبر (۱۰ میزان) گفت اقدامات انتظامی علیه یک افسر پولیس و سه عضو یک شرکت امنیتی داخلی که متهم به تبادله فلم های دارای ماهیت بیگانه هراسی و اسلام هراسی اند، اتخاذ کرده اند.

در کشوری که خاطرات دردناکی از نسل کشی میلیون ها یهودی در جنگ جهانی دوم توسط رژیم نازی دارد، برخی از سیاستمداران خواستار کمیسیون ملی برای بررسی میزان نژادپرستی در صفوف پولیس و اداره های امنیتی شده اند.

یک برنامه شبکه تلویزیونی ای آر دی پیام‌های نژادپرستانه‌ای را که بیش از ۲۵ پولیس در آن چت گروپ شامل بود به همکاری دو افشاگر که یکی آنان عضو چت گروپ نیز بود منتشر ساخت.

تیلو کبلیتز سخنگوی پولیس برلین گفت که ارسال کنندگان چنین پیام ها از نظر قانون قابل مجازات اند.

آقای کبلیتز در بیانیه‌ای گفت: "براساس دانش ما از واقعیت ها، ما بلافاصله مراحل جنایی و تحقیقات را آغاز کرده ایم."

XS
SM
MD
LG