لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت آلمان توصیف کنندگان اعمال تروریستی را اخراج می‌کند


مقردفاتر دولتی در برلین
مقردفاتر دولتی در برلین

کابینهٔ حکومت آلمان بر مسودهٔ قانونی توافق کرد که بر اساس آن اخراج خارجی‌های سهل می‌شود که از اعمال تروریستی توصیف می‌کنند.

این اقدام پس از آن روی دست گرفته شده که نشر پیام‌های نفرت انگیز در جریان جنگ غزه در فضای مجازی افزایش یافته است.

وزارت داخلهٔ آلمان گفت که بر اساس این قانون جدید، خارجی‌ها اگر در رسانه‌‌های اجتماعی حتی از یک عمل تروریستی یک پیام توصیفی و تمجیدی نشر کنند، با اخراج از آلمان مواجه خواهند شد.

پس از حملهٔ هفتم اکتوبر گروه حماس بر اسراییل که سبب آغاز جنگ غزه شد، نشر پیام‌های نفرت آمیز در رسانه‌های اجتماعی در آلمان افزایش یافت و مقامات می‌گویند که اسلام‌گرایان به گونهٔ‌ ویژه در عقب این پوست‌ها قرار داشته اند.

ماه گذشته در مینهایم، یک پناهجوی افغان یک افسر پولیس را ضرب چاقو کشت و این رویداد نیز سبب پیام‌های نفرت آمیز شده و موجب مناظره در مورد اخراج خارجی‌ها از آلمان شد.

نانسی فیزر، وزیر داخلهٔ آلمان گفت: "ما علیه جرایم ناشی از نفرت اسلام‌گرایان و یهودستیزان در انترنت اقدامات سختگیرانه اتخاذ می‌کنیم."

او افزود: "واضح است که آشوبگران اسلام‌گرا که از نظر ذهنی در عصر حجر زندگی می کنند در کشور ما جایی ندارند. هر آن کسی که پاسپورت آلمانی ندارد و از اعمال تروریستی توصیف می‌کند باید اخراج شود."

با آنهم، وزارت داخلهٔ آلمان گفته است آنانی که دستور خروج از آلمان را دریافت می‌کنند، می‌توانند تصمیم حکومت را در محکمه به چالش بکشند.

این قانون جدید باید از سوی پارلمان آلمان پس از رخصتی تابستانی تصویب شود.

پیگرد‌های قانونی برای پوست‌های رسانه‌های اجتماعی در آلمان از قبل آغاز شده است.

در جریان ماه جاری امام یک مسجد در شهر مونیخ پس از آن ۴۵۰۰ یورو جریمه نقدی شد که در صفحهٔ فیسبوک‌اش نگاشته بود "هرکس به طریق خود ماه اکتوبر را تجلیل می‌کند" در ماه اکتوبر، حماس بر اسراییل حمله کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG