لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌ باری بر سفارت امریکا در بیروت؛ اردوی لبنان: مظنون دستگیر شد


اردوی لبنان گفته است که نیروهای نظامی در اطراف سفارت امریکا و ساحات همجوار آن اعزام شده اند.
اردوی لبنان گفته است که نیروهای نظامی در اطراف سفارت امریکا و ساحات همجوار آن اعزام شده اند.

مقام‌های نظامی لبنان روز چهارشنبه پنجم جون (۱۶ جوزا) گفتند که مظنونی بر سفارت ایالات متحده در شهر بیروت گلوله‌ باری کرده بود، ساعاتی پس از این رویداد بازداشت شد.

گلوله‌ باری روز چهارشنبه در حالی به وقوع می‌پیوندد که درگیری‌ها میان تندرون گروه حزب‌الله لبنان و نیروهای اسراییلی در چند ماه گذشته منجر به بیجاشدن هزاران لبنانی از ساحات هم مرز آن کشور با اسراییل شده است.

اردوی لبنان در بیانیه‌ای گفت که سربازان بر مهاجم گلوله‌باری کردند که در اثر آن فرد مهاجم زخمی شد و سپس برای درمان به شفاخانه منتقل شد. در بیانیه، انگیزۀ این حمله واضح نشده و تنها گفته شده است که مهاجم شهروند سوریه میباشد.

جو عبدو، کارمند یک تانک تیل در نزدیکی سفارت امریکا به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: "صدای شلیک را شنیدیم. حدود ۱۵-۲۰ گلوله فیر شد. دویدیم که ببینیم چه اتفاق افتاده است، اما اردو مانع ما شد."

با اینحال، رسانه‌های لبنانی تصاویری را نشر کردند که یک مهاجم خون آلود ملبس با واسکت سیاه را نشان میداد که بر روی آن به عربی "دولت اسلامی" و مخفف انگلیسی آن (IS) نوشته شده بود.

به گزارش رسانه‌های محلی گلوله‌ باری در نزدیک سفارت ایالات متحده در بیروت که در آن تنها یک مهاجم دخیل بود، کم از کم نیم ساعت به طول انجامید.

ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است، یک مرد مسلح را در پارکینگ مقابل در ورودی سفارت امریکا نشان می‌دهد.

سفارت ایالات متحده در بیروت گفته است که در این رویداد به کارمندان این سفارت هیچ آسیبی نرسیده و نیروهای امنیتی لبنان و مسوولان امنیتی سفارت به سرعت دست به کار شدند.

با آنکه تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به دوش نگرفته است، مقام‌های امریکایی این حمله را به گروه تندرو حزب‌الله لبنان نسبت داده اند.

اردوی لبنان گفته است که نیروهای نظامی به اطراف سفارت ایالات متحده و ساحات همجوار آن اعزام شده اند.

در سال ۱۹۸۳، بم گذاری مرگبار در سفارت ایالات متحده در بیروت منجر به کشته شدن ۶۳ نفر شد.

گروه

XS
SM
MD
LG