لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس پاکستان بر مقر حزب تحریک انصاف عمران خان یورش برد 


پولیس پاکستان امروز ۲۲ جولای (اول اسد) بر مقر حزب تحریک انصاف عمران خان، صدر اعظم پیشین آن کشور، در حالی یورش برد که حکومت مورد حمایت اردوی این کشور تعهد کرده است که این حزب را ممنوع خواهد کرد.

خبرنگار فرانس پرس گزارش داده است که پولیس مقر حزب تحریک انصاف را مسدود کرده و شماری از کارمندان آنرا سوار موتر‌ها کردند.

وزارت داخلهٔ پاکستان گفت که در جریان یورش پولیس بر بخش رسانه‌ٔ دیجیتل تحریک انصاف پاکستان، رووف حسن، یکی از بنیانگذاران این حزب و مسوول بخش رسانه‌ای آن، بازداشت شد.

این وزارت اتهام وارد کرده و گفته است که حزب تحریک انصاف در "شایعه‌پراکنی ضد دولتی" دخیل بوده است، اما در این خصوص معلومات بیشتر ارایه نکرده است.

رسانه‌ها از بازداشت گوهر علی خان، رییس حزب تحریک انصاف عمران خان، نیز گزارش دادند، اما علی خان گفت که او حسن را تا حوزهٔ پولیس همراهی کرد.

او گفت: "من به خاطر رووف حسن آنجا بودم. او از بزرگان ما است و باید آنجا می‌بودم. اما همیشه آمادهٔ بازداشت شدن استیم."

علی خان افزود که در جریان دو ماه گذشته دست‌کم ۱۰ عضو تحریک انصاف و بستگان شان بازداشت شده اند. او گفت: "آنان چنین ناپدید شده اند که هیچ نشانی از آنان باقی نمانده است."

وزیر اطلاعات پاکستان هفتهٔ گذشته پس از آن گفت که حزب تحریک انصاف را ممنوع خواهد کرد. اما محکمهٔ عالی پاکستان در یک مورد میان دولت و این حزب به نفع حزب عمران خان فیصله کرد.

عمران خان از نزدیک به یک سال به اینسو زندانی است و قاضی یک محکمهٔ اسلام آباد ماه گذشته محکومیت او در قضیهٔ ازدواج غیرقانونی را لغو کرد.

محکمهٔ عالی این کشور همچنین کرسی‌های بیشتر را به تحریک انصاف داد، تصمیمی که این حزب را در شورای ملی، به بزرگترین حزب مبدل می‌کند.

این دو قضیه، ضربهٔ عمده‌ای به حکومت شهباز شریف، صدر اعظم این کشور، محسوب می‌شود.

کمیسیون حقوق بشر پاکستان تلاش برای ممنوع قراردادن حزب تحریک انصاف پاکستان را صدمهٔ بزرگی به اصول دموکراتیک خوانده است.

گروه

XS
SM
MD
LG