لینک های دسترسی

Breaking News

متخصصین صحی: امکان سرایت ویروس پولیو در محیط زیست آلوده بیشتر است


متخصصین صحی ولایت سمنگان میگویند که امکان سرایت ویروس پولیو در مکانهای که بهداشت به صورت درست رعایت نمی شود، بیشتر است.

کارشناسان صحی در ولایت سمنگان گفته اند که ویروس پولیو عمدتاً از یک شخص به شخص دیگر از طریق جهاز هضمی (دستان، آب و مواد غذایی آلوده) انتقال یافته و در مناطقی که مردم از بیت الخلاهای غیرصحی استفاده میک نند و بهداشت را به گونۀ درست رعایت نمی کنند، خطر ابتلا به این بیماری بیشتر می باشد.

کامران رجبی، متخصص بیماری های داخلۀ کودکان در ولایت سمنگان، به صدای امریکا گفت: "خانواده ها باید همیشه کودکان زیرسن پنج سال خود را واکسین کنند و آنان را تشویق کنند که به بهداشت و نظافت فردی خود توجه داشته باشند."

آقای رجبی از مردم خواست که با تیم های صحی واکسیناسیون همکاری کنند تا هیچ کودک از واکسین پولیو باز نماند.

از سوی دیگر، برخی از باشندگان ولایت سمنگان از مردم میخواهند که به بهداشت فردی و محیطی توجه نمایند تا زمینه برای انتقال و گسترش ویروس پولیو فراهم نشود.

زلاله باشندۀ ولایت سمنگان، به صدای امریکا گفت: "چون مقاومت بدن کودکان نسبت به بزرگسالان ضعیف تر است، به همین سبب احتمال مبتلا شدن آنان به بیماری های ساری بیشتر است."

او اضافه کرد که برای اینکه کودکانش از سلامتی کامل برخوردار باشند، همیشه به پاکی و نظافت آنان توجه می کند و از خانواده ها نیز خواست تا به بهداشت منزل و کودکان شان توجه جدی کنند.

سهیلا، باشندۀ دیگر ولایت سمنگان، میگوید: "ما باید به صحت کودکان خود توجه داشته باشیم و برای وقایهٔ آنها از بیماری های مختلف باید اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم."

خانم سهیلا از مردم میخواهد که برای امحای کامل ویروس پولیو در افغانستان باید با کارکنان صحی همکاری کنند و کودکان شان را در برابر بیماری کشنده و معلول کنندۀ پولیو واکسین کنند.

متخصصین صحی می گویند که پولیو یک بیماری غیرقابل درمان بوده و یگانه راه جلوگیری از آن، تطبیق دو قطره واکسین پولیو به کودکان زیرسن پنج سال است.

XS
SM
MD
LG