لینک های دسترسی

Breaking News

منبع حزب الله: ارتباط با جانشین احتمالی نصرالله از روز جمعه به اینسو قطع شده است


هاشم صفی الدین
هاشم صفی الدین

یک منبع ارشد حزب الله روز شنبه پنجم اکتوبر (۱۴ میزان) گفت که تماس با هاشم صفی الدین، جانشین احتمالی سید حسن نصرالله، رهبر پیشین حزب‌الله، از روز جمعه و پس از حمله هوایی اسراییل به محل اختفای او قطع شده است.

این حمله، که گفته می‌شود هدف آن هاشم صفی‌الدین در یک پناهگاه زیرزمینی در جنوب بیروت بوده، به عنوان بخشی از عملیات گسترده اسراییل علیه حزب‌الله انجام شده است. منابع امنیتی لبنانی همچنین تایید کرده‌اند که حملات هوایی اسراییل درساحهٔ ضاحیه، در جنوب بیروت، مانع ورود نیروهای امدادی‌رسان به محل شده است.

این مقام حزب الله به خبرگزاری فرانس پرس گفت: "ما نمی دانیم که آیا او در محل مورد نظر بوده است یا چه کسی ممکن است همراه او بوده باشد."

اما حزب الله قطع شدن تماس با صفی الدین را تایید یا رد نکرده است.

یک منبع دیگر نزدیک به حزب الله نیز تایید کرد که ارتباط با صفی الدین قطع شده است.

او گفت که حزب الله "در تلاش است تا به مقرهای زیرزمینی که هدف قرار گرفته بود برسد، اما حملات اسراییل مانع تلاش‌های نجات می‌شود."

این منبع افزود که صفی الدین "در زمان وقوع حملات با رییس استخبارات حزب الله" معروف به حاج مرتضی بود.

هر دو منبع به خاطر حساس بودن موضوع، خواستند نامشان در گزارش ذکر نشود.

اوایل روز جمعه، یک منبع نزدیک به حزب‌الله گفت که اسراییل ۱۱ حمله پی در پی را به پایگاه این گروه در جنوب بیروت انجام داد که یکی از قوی‌ترین حملات از زمان تشدید بمباران اسراییل در هفته گذشته است.

اردوی اسراییل نیز گفته است که "مواضع متعلق به مقر استخباراتی حزب الله در بیروت" را هدف قرار داده است.

این حمله یک هفته پس از آن صورت گرفت که اردوی اسراییل در حملات هوایی به مقر این گروه در جنوب بیروت، حسن نصرالله، رهبر حزب الله را کشت.

اگر صفی‌الدین کشته شده باشد، این می‌تواند ضربه دیگری به حزب‌الله و حامی اصلی آن، ایران، باشد. طی هفته‌های اخیر، حملات اسراییل شدت گرفته و بسیاری از فرماندهان ارشد حزب‌الله هدف این حملات قرار گرفته‌ اند.

در همین حال اردوی اسراییل روز شنبه حملات خود را به شمال لبنان نیز گسترش داد. این نخستین حمله اسراییل به شمال در جریان درگیری‌های اخیر است. پیش از این، حملات هوایی و عملیات زمینی اسراییل عمدتاً در حومه جنوبی بیروت و مناطق مرزی متمرکز بود.

گروه

XS
SM
MD
LG