لینک های دسترسی

Breaking News

هزاران نفر به شمول سفیر ایران در انفجار های مرموز در لبنان زخمی شدند


هزاران جنگجوی گروه حزب‌الله و سفیر ایران در لبنان، روز سه شنبه ۱۷ سپتمبر (۲۷ سنبله) در اثر انفجارهای مرموز و همزمان دستگاه‌های پیام‌رسان دستی (پیجر) در بخش‌های مختلف لبنان زخمی شدند.

وزارت صحت لبنان گفته است که کم از کم هشت نفر در اثر انفجار این وسیلۀ ارتباطی کشته و کم و بیش ۲۷۵۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

یک مقام حزب‌الله به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که شماری از جنگجویان این گروه در اثر انفجارهای مشابه در سوریه نیز زخمی شده اند، اما آمار دقیقی ارایه نکرد.

مقامات لبنانی گفته اند که تحقیقات در این خصوص جریان دارد.

رسانه‌های دولتی ایران نیز زخمی شدن مجتبی امانی، سفیر ایران در بیروت را تایید کرده و گفته است که جراحت وی شدید نیست.

نجیب میقاتی، صدر اعظم لبنان، دستور رسیدگی فوری به زخمی شدگان این رویداد را داده است.

وزارت صحت لبنان از تمام دارندگان دستگاه پیجر در آن کشور خواسته است تا این وسیله را از خود دور نگه دارند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است، شمار زیاد کسانی را که در اثر انفجار پیجر زخمی شده اند، در اطراف و در داخل شفاخانه‌های لبنان نشان می‌دهد.

پیش از این، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، به اعضای این گروه دستور داده بود که تلیفون‌های همراه را با خود حمل نکنند، زیرا به باور وی اسراییل با استفاده از این وسایل، موقعیت آنان را تشخیص داده و بر آنان حمله خواهد کرد. او از کارمندان صحی نیز خواسته بود تا وسایل بی‌سیم را با خود حمل نکنند.

خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داده است که این وسایل ارتباطی دستی توسط "تکنالوژی پیشرفته" انفجار داده شده است.

با آنکه شماری از مقام‌های حزب‌الله که نخواستند نام شان گرفته شود، در صحبت با خبرگزاری‌های اسوشیتدپرس و فرانس‌پرس، اسراییل را در این رویداد دخیل دانسته اند، تا اکنون اردوی اسراییل در این مورد تبصره نکرده است.

پس از آغاز جنگ میان اسراییل و گروه حماس که اکنون نزدیک به یک‌سال از آن می‌گذرد، حزب‌الله لبنان و نیروهای اسراییل، تقریباً هر روز با هم درگیری داشته اند.

در تهیه این مطلب از گزارش خبرگزاری‌های فرانس‌پرس و اسوشیتدپرس کار گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG