لینک های دسترسی

Breaking News

فهرست مسابقات جام جهانی کرکت۲۰۲۳ هند اعلام شد؛ نخستین رقابت افغانستان با بنگله‌دیش است


شورای بین المللی کرکت، فهرست رقابت‌ها، نام‌های استدیوم‌ها و تاریخ‌های مسابقات جام جهانی بازی‌های ۵۰ اووره کرکت سال ۲۰۲۳ هند را اعلام کرد.

در این جام، به شمول افغانستان ۱۰ تیم برتر به میزبانی هند با هم رقابت می‌کنند.

نخستین رقابت افغانستان در این جام به تاریخ هفتم اکتوبر با بنگله‌دیش خواهد بود، سپس به تاریخ ۱۱ و ۱۴ اکتوبر به ترتیب با هند و انگلستان رقابت خواهد کرد.

رقابت چهارم تیم ملی کرکت افغانستان به تاریخ ۱۸ اکتوبر با نیوزیلند و به تاریخ ۲۳ اکتوبر با پاکستان خواهد بود. رقابت میان افغانستان و پاکستان در استدیوم شهر چنای هند برگزار می‌شود، جاییکه بالرهای مانند راشد خان و مجیب الرحمان دست بلند خواهند داشت و گفته می‌شود که پاکستان تقاضا کرده بود که این رقابت در میدان دیگری برگزار شود، اما پذیرفته نشد.

افغانستان پس از آن به تاریخ های ۳۰ اکتوبر و سوم نومبر به ترتیب با تیم های مقابل خواهد شد که از طریق رقابت‌های که همین اکنون در زمبابوی جریان دارد، به جام جهانی راه میابند.

رقابت بعدی افغانستان به تاریخ هفتم نومبر با آسترالیا و پس از آن به تاریخ دهم نومبر با افریقای جنوبی مصاف خواهد داد. افغانستان در این جام در مجموع با نه تیم رقابت خواهد کرد.

تیم ملی کرکت افغانستان در جام جهانی سال ۲۰‍۱۹ که در انگلستان برگزار شده بود، در تمامی رقابت‌ها مغلوب شده بود.

اما بورد کرکت افغانستان می‌گوید که برای آمادگی به این جام، تیم ملی افغانستان از قبل تمرینات را آغاز کرده است و قرار است در دو هفتۀ دیگر سه رقابت ۵۰ اووره با بنگله‌دیش داشته باشد.

جام جهانی بازی‌های ۵۰ اوورۀ کرکت در هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و انگلستان مدافع قهرمانی این بازی‌ها است.

XS
SM
MD
LG