لینک های دسترسی

Breaking News

ظهور دو قانونگذار مسلمان امریکایی از خاستگاه مبارزات اوباما و لینکن


نبیله سید و عبدالناصر رشید به عنوان اولین قانونگذاران مسلمان در مجلس نمایندگان ایالت ایلینوی، ایالات متحدهٔ امریکا، که متشکل از نژادهای متنوع است، آغاز به کار کردند.

این دو قانونگذار دموکرات در انتخابات ماه نومبر ۲۰۲۲ برای عضویت در ۱۰۳مین مجلس نمایندگان ایالت ایلینوی انتخاب شدند.

نشانه‌های تاریخی را در سرتاسر شهر سپرینگفیلد، ایالت ایلونای نمی‌توان نادیده گرفت و فراموش کرد، ایالتی که فعالیت سیاسی بارک اوباما و ابراهام لینکن، روسای جمهور پیشین ایالات متحده از آن سرچشمه گرفت.

خانم سید می‌گوید که برای او شگفت‌انگیز است که ابراهام لینکلن نیز در موقعیت مشابهی قرار داشت. در حالیکه که نبیله سید اولین گام‌های خود را در مجلس نمایندگان ایالت ایلینوی بر می دارد، تاریخ را در ذهن خود دارد.

نبیله سید گفت: "کسی که ما را در ساحه رهنمایی می‌کرد به ما گفت که او در واقع از بارک اوباما در همان مکانی عکس گرفته است که من و خانواده ام در حال عکس گرفتن بودیم. بنابراین، فکر کردن به تاریخی که در اسپرینگفیلد وجود دارد، و تاریخی که ما در آن مشارکت داریم، احساس باورنکردنی است."

سید در انتخابات ماه نومبر ، در یک حوزهٔ انتخاباتی در حومهٔ شهر شیکاگو، حریف جمهوریخواه خود را شکست داد.

نبیله گفت: "من نه تنها دموکرات استم، بلکه یک زن مسلمان امریکایی هندی تبار با حجاب استم. بنابراین، ارزش‌های ما، روشی که ما پیام خود را منتقل می کنیم، روشی که جامعه خود را در آن دخیل می‌سازیم، فراتر از آن چیزهایی است که مردم آنها را مانع می‌دانند."

سید که ۲۳ سال عمر دارد، یکی از جوانترین زنانی است که تا به حال به مجلس ایلینوی انتخاب شده است.

عبدالناصر رشید همکار نبیله نیز در انتخابات ایالتی ایلینوی برنده شد. رشید گفت: "من به عنوان اولین فلسطینی منتخب به مجلس قانونگذاری و به عنوان یکی از دو مسلمان، صدای بسیاری از مردمی را که به حاشیه رانده شده اند و آرزوی نمایندگی را داشتند، با خود دارم."

متخصصین امور می گویند که دیدگاه‌ها و استراتیژی این قانونگذاران موجب حمایت گسترده‌تر جمعیت رای‌دهنده از آنان شده است.

کیکو هامایوتوسو، متخصص علوم سیاسی دانشگاه ایلینوی شمالی می‌گوید که تنوع نژادی فراتر از رنگ پوست اهمیت دارد.

هامایوتوسو گفت: "این بیشتر در مورد دیدگاه‌ها و استراتیژی‌ها و یک موقعیت است. به همین دلیل است که فکر می‌کنم آنان از حمایت جامعه گسترده تر برخوردار شدند، نه تنها جمعیت مسلمان."

آقای رشید با اشاره به تنوع نژادی در ایلینوی گفت: "انتخاب من، انتخاب نبیله و دیگران –تنها مسلمانان نیستند، کسانی مثل هوآن هوین، یک پناهنده ویتنامی که انتخاب شد، افرادی مانند شارون چانگ، یک امریکایی کوریایی تبار که انتخاب شد– تعداد افرادی که در مجلس قانونگذارن ایلینوی انتخاب شدند منعکس کننده تنوع ایالت ما است. این چیزی است که باید به آن افتخار کنیم و باید از آن استقبال کنیم."

پیروزی‌های رشید و سید در انتخابات، برای کسب اکثریت مجلس نمایندگان برای دموکرات‌ها حیاتی بود.

نبیله سید می‌گوید که دموکراسی ما از ما تشکیل شده است و ما در شگفت‌ انگیز ساختن امریکا سهیم می شویم.

XS
SM
MD
LG