لینک های دسترسی

Breaking News

ادارۀ مهاجرت امریکا تنها در ماه دسمبر نزدیک به ۳۰۰ هزار مهاجر را طی مراحل کرد


شماری از مهاجران در مرز مکسیکو وامریکا که تلاش می‌کنند وارد قلمرو ایالات متحده شوند
شماری از مهاجران در مرز مکسیکو وامریکا که تلاش می‌کنند وارد قلمرو ایالات متحده شوند

چندین خبرگزاری گزارش داده اند که مقامات ایالات متحده تنها در ماه دسمبر سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ هزار مهاجر را که از طریق مکسیکو وارد قلمرو امریکا شدند، طی مراحل کردند؛ این بیشترین رقم ورود مهاجران در یک ماه در تاریخ این کشور است.

وزارت امنیت ملی ایالات متحده شماری مهاجرانی را که در ماه دسمبر وارد امریکا شده اند، در ماه روان میلادی اعلام خواهد کرد، اما خبرگزاری رویترز و سایر خبرگزاری‌ها تخمین می‌کنند که ۳۰۰ هزار نفر در ماه دسمبر تلاش کردند از سرحد مکسیکو وارد امریکا شوند. از این میان، ۵۰ هزار نفر از نقاط تعیین شده وارد ایالات متحده شده اند.

این تخمین نشان می‌دهد که سه ماه نخست سال مالی ۲۰۲۴ که در ماه اکتوبر سال گذشته آغاز شد، ریکارد ورود مهاجران و پناهجویان به ایالات متحده را ثبت خواهد کرد. کارشناسان می‌گویند که عوامل متعددی سبب می‌شود تا مهاجران که بسیاری شان از آسیا، افریقا و شرق میانه استند،‌ چه به صورت قانونی، غیرقانونی و یا پناهجو به مرز‌های ایالات متحده بیایند.

سرازیر شدن مهاجران به سرحدات ایالات متحده در حالی افزایش یافته است که امریکا در سال روان میلادی انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می‌کند و انتظار می‌رود که موضوع مهاجرت نقش عمده‌ای را در مبارزات انتخاباتی بازی کند.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده که انتظار می‌رود از سوی حزب دموکرات به حیث نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود، بار‌ها گفته است که مهاجرت به امریکا یکی از قوت‌های کشورش است. اما در عین حال، بایدن اقداماتی را روی دست گرفته تا هجوم مهاجران را در وضعیت کنونی مهار کند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده که ممکن است نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات سال روان باشد، از دیر مدت زمان به اینسو از کنترول شدیدتر مهاجرت به داخل امریکا حمایت کرده است و در اکثر اوقات در مقابل مهاجران از الفاظ رکیک کار گرفته است.

میشل میتلشتات، رییس ارتباطات و امور عامهٔ انستیتیوت پالیسی مهاجرت، به صدای امریکا گفت که عوامل متعددی در افزایش تعداد مهاجران در مرز جنوبی ایالات متحده نقش داشته است.

به گفتهٔ میتلشتات، بسیاری از مهاجران که به مرز ایالات متحده می‌رسند، به دلیل فشار‌های اقتصادی، سیاسی، آفات طبیعی و سایر بحران‌ها کشورهای شان را ترک کرده اند.

او به گونه‌ٔ مثال از ونزویلا یاد کرد، کشوریکه اقتصاد آن در یک دههٔ گذشته ورشکسته شده و در این مدت هشت میلیون جمعیت ‌آن مجبور به ترک سرزمین شان شده اند.

شماری از شهروندان ونزویلایی در کشور‌های امریکای جنوبی از جمله کولمبیا مسکن‌ گزین شده اند، اما صد‌ها هزار نفر دیگر با طی کردن مسافت طولانی و قبول خطرات جدی وارد ایالات متحده شده اند.

عوامل دیگر از جمله اقتصاد قوی و شرایط اشتغالزایی نیز وجود دارند که مهاجران از کشورهای مختلف می‌خواهند وارد ایالات متحده شوند.

میتلشتات همچنین گفت که شبکه‌های قاچاق انسان به طور روز‌افزون حرفه‌ای شده اند و این سازمان‌ها، مهاجرت را بیشتر جذاب جلوه می‌دهند. او گفت که احتمال انتخاب مجدد ترمپ در انتخابات ۲۰۲۴ نیز مهاجران بیشتر را ترغیب می‌کند تا هرچه زودتر وارد ایالات متحده شوند، زیرا ترمپ خواهان اقدامات شدیدتر در مرز‌های کشورش است.

شماری از کارشناسان به این باوراند که سیستم پناهندگی ایالات متحده به شدت ناقص است. مهاجران و پناهجویانی که وارد این کشور می‌شوند، سال‌ها انتظار می‌کشند تا جلسهٔ استماعیهٔ آنان در محاکم پناهندگی برگزار شود.

در حال حاضر، سه میلیون درخواست مهاجرت و پناهندگی در سراسر ایالات متحده به حالت تعلیق است. در۱۲ ماه گذشته، یک میلیون مهاجر و پناهجو به این رقم افزوده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG