لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان بین‌المللی مهاجرت: در دو هفته ده‌ها هزار مهاجر افغان از پاکستان برگشته اند


سازمان بین‌المللی مهاجرت با نشر گزارشی در مورد برگشت‌ مهاجرین افغان از پاکستان گفته است که از اول تا ۱۵ اکتوبر ۳۷هزار و ۳۱۷ مهاجر افغان به گونه داوطلب از پاکستان به کشورشان برگشته اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است که "۲۶هزار و ۸۹۶ نفر از طریق نقطه مرزی تورخم و ده‌هزار و ۴۲۱ نفر از طریق نقطه مرزی چمن" به کشورشان برگشته اند.

در این گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت که روز چهارشنبه ۱۸ اکتوبر (۲۶ میزان) نشر شده، آمده است که علاوه بر این، در این مدت ۶۱۴ مهاجر دیگر به دلیل نداشتن مدارک معتبر از پاکستان اخراج شده اند.

در این حال، وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پنج‌هزار و ۱۰۴ مهاجر افغان تنها روز چهارشنبه ۱۸ اکتوبر (۲۶ میزان) از طریق گذرگاه تورخم و سپین بولدک به افغانستان برگشته اند.

این وزارت گفته است که بیشتر این مهاجرین افغان به گونه اجباری از پاکستان اخراج شده اند.

این در حالی است که وزارت داخله پاکستان به تاریخ ۲۶ سپتمبر سال روان "طرح بازگرداندن اتباع خارجی غیرقانونی" را اعلام کرد.

این طرح اقداماتی را برای توحید پایگاه‌های معلوماتی "اتباع خارجی غیرقانونی" در این کشور، بررسی ورود افراد غیرقانونی جدید، بازداشت، اخراج، بازگرداندن اتباع خارجی غیرقانونی شامل می‌شود.

شماری از مقامات حکومت موقت پاکستان از جمله سرپرست صدارت و وزیر امور خارجه این کشور بارها گفته اند که تصمیم اخراج یک میلیون و ۷۰۰هزار مهاجر افغان فاقد مدارک قانونی از پاکستان را اجرا خواهند کرد.

ایجاد کمپ موقت

با برگشت و اخراج مهاجرین افغان از پاکستان حکومت طالبان از اعمار یک کمپ موقت برای مهاجرین اخراج‌شده از پاکستان در ولسوالی لعل‌پور ننگرهار خبر داده است.

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان حکومت طالبان، امروز پنجشنبه ۱۹ اکتوبر (۲۷ میزان) با نشر پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نگاشته است که عبدالرحمان راشد، معین مسلکی این وزارت و رییس کمیته اسکان موقت کمیسیون رسیدگی به وضعیت عودت‌کنند‌گان اجباری، کار اعمار این کمپ موقت روز گذشته را افتتاح کردند.

معین این وزارت گفته است که هدف از اعمار این کمپ که گنجایش ۵۰۰ خانواده را دارد، رسیدگی بهتر برای برگشت‌کنندگان می‌باشد و در این محل مواد خوراکی، غیرخوراکی و ادویه‌ نیز به آنها توزیع خواهد شد.

همچنان راشد روز چهارشنبه ۱۸ اکتوبر (۲۶ میزان) با نمایندگان دفاتر سازمان ملل متحد و موسسات داخلی در بخش مهاجرت در مورد رسیدگی به مهاجرین افغان که جبراً از پاکستان اخراج می‌شوند، صحبت کرده است.

اوگفته است که در این دیدار تاکید کرده که با توجه به سردشدن هوا نیاز است که امور خدماتی و کمک‌های عاجل بشری برای برگشت‌کنندگان اجباری تسریع شود.

گروه

XS
SM
MD
LG