لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدگان لغزش زمین در هند به ۱۶۵ نفر رسید؛ جستجو ادامه دارد


مقام‌ها گفته اند که هنوز هم کم از کم ۲۲۵ نفر ناپدید است و تلاش برای یافتن و نجات آنان ادامه دارد.
مقام‌ها گفته اند که هنوز هم کم از کم ۲۲۵ نفر ناپدید است و تلاش برای یافتن و نجات آنان ادامه دارد.

مقام‌های هندی روز چهارشنبه ۳۱ جولای (۱۰ اسد) گفتند که شمار کشته شدگان رویداد لغزش زمین در ایالت کرالا در آن کشور به ۱۶۵نفر رسیده و نظامیان و امدادرسانان سرگرم عملیات نجات در ساحه اند.

مقام‌ها گفتند که تقریباً یک هزار نفر از بین گل و لای نجات داده شده و هنوز هم ۲۲۵ نفر دیگر ناپدید اند. به گفتۀ مقام‌ها ۱۹۵ نفر دیگر در این رویداد زخمی شده اند.

تلویزیون محلی آسیا نت، شمار کشته شدگان این رویداد طبیعی را تا ۱۷۹ تن ذکر کرده است. این رسانه گفته است که حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ خانه در این رویداد تخریب شده یا صدمه دیده است.

باران‌های شدید در ایالت کرالا که یک محل سیاحتی در هند است، باعث وقوع لغزش زمین در اوایل صبح سه شنبه و سرازیر شدن گل و لای و آب بر خانه‌های مردم شد.

این رویداد، بدترین واقعه مهلک سیلاب‌ها در این ایالت از سال ۲۰۱۸ به اینسو تلقی می‌شود. کارشناسان می‌گویند که نرم شدن زمین به دلیل باریدن شدید باران برای بیش از دو هفته، باعث این لغزش زمین شد.

اردوی هند می‌گوید که یک هزار نفر را تاکنون در این منطقه نجات داده است و کار اعمار یک پل تازه در محل آغاز شده است. پل قبلی که ساحۀ مانداکنی را به شهر چورالمالا وصل می‌کرد، در اثر لغزش زمین ویران شد.

امدادرسانی درحالی جریان دارد که باریدن شدید باران، باعث مختل شدن این روند شده است.

قوای بحری هند گفته است که تیم امدادرسانی آن به ساحه رسیده و هلیکوپترها به روز چهارشنبه به منطقه اعزام شدند اما "وضعیت بد هوا به دلیل باران" آزمون هایی راایجاد کرده است.

هند، در سال‌های اخیر، شاهد رویدادهای شدید طبیعی ناشی از تغییرات اقلیم بوده است که از باران‌های شدید و سیل آسا آغاز تا سیلاب‌ها، خشکسالی و توفان می انجامد.

گروه

XS
SM
MD
LG