لینک های دسترسی

Breaking News

سیاست‌مدار مشهور هندی در ممبای به ضرب گلوله کشته شد


یک سیاستمدار هندی که به خاطر روابط نزدیک با ستاره‌های سینمای بالیوود مشهور بود، به ضرب گلوله کشته شد.

ادارهٔ پولیس ممبای با نشر بیانیه‌ای گفته است که بابا صدیق که ۶۶ سال عمر داشت، شام شنبه ۱۲ اکتوبر (۲۱ میزان) در حملهٔ افراد مسلح در بیرون منزل پسرش در شهر ممبای به شدت زخمی شد و سپس در اثر شدت زخم‌هایش در شفاخانه جان سپرد.

صدیق از دهه‌ها به اینسو با حزب کنگرهٔ ملی هند رابطه داشت، اما در این اواخر به یک حزب محلی حاکم در ایالت مهاراشترا پیوسته بود. او با شمار زیادی از چهره‌های مشهور سینمای بالیوود رابطه داشت.

اجیت پاوار، معاون وزیر اعلای ایالت مهاراشترا، که هم حزبی بابا صدیق بود، با نشر بیانیه‌ای کشته شدن این سیاستمدار را تکان‌دهنده خوانده است.

در بیانیهٔ پاوار آمده است: "این رویداد به گونهٔ کامل بررسی شده و علیه مهاجمان اقدامات جدی اتخاذ خواهد شد. رد پای طراح این حمله نیز شناسایی خواهد شد."

خبرگزاری پرس‌ترست هند گزارش دده است که دو مظنون در پیوند به این حمله بازداشت شده و به گفتهٔ مقام‌های پولیس، تلاش برای شناسایی و دستگیری همدستان آنان جریان دارد.

رسانهٔ ان‌دی‌تی‌وی هند گزارش داده است که هر دو مظنون ادعا کرده اند که با یک گروه جنایی ارتباط داشته و در گذشته نیز چندین نفر را به قتل رسانده اند.

این سیاستمدار هندی درست چند هفته پیش از برگزاری انتخابات ایالتی در ایالت مهاراشترا کشته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG