لینک های دسترسی

Breaking News

لغزش زمین در هند؛ تا اکنون ۲۷ جسد یافت شده است 


مقامات در هند می‌گویند که پس از لغزش زمین در آن کشور، عملیات نجات که در آن صدها نفر اشتراک دارند، تا اکنون ۲۷ جسد یافت شده است.

مقامات گفته اند که این لغزش زمین در پی باران‌های موسمی در قریهٔ ایرشالوادی به وقوع پیوسته است؛ این قرقه حدود ۸۰ کیلومتر از شهر ممبای فاصله دارد.

در اثر این حادثهٔ طبیعی،‌ کم از کم ۷۸ نفر هنوز هم ناپدید اند و ۱۷ منزل مسکونی به گونهٔ کامل یا قسمی زیر گل و لای دفن شده است.

دیپک اواد، یک مقام ادارهٔ پاسخگویی به حالات اضطراری هند، گفت که تیم‌های نجات از جبل و بیل برای پس کردن آوار کار می‌گیرند، زیرا به دلیل صعب‌العبور بودن این روستا، نمی‌توان وسایل عصری و سنگین ساختمانی را به آنجا انتقال داد.

بر اساس معلومات این اداره، از آخرین ساحه‌ای که وسایط می‌توانند به آنجا بروند تا این قریه ۹۰ دقیقه پای پیاده راه است. مقامات گفته اند که باران‌ها و تهدید لغزش بیشتر زمین سبب شده است که تیم‌های نجات فعالیت‌شان را در جریان شب متوقف کنند.

شبکهٔ خبری پرس ترست اف اندیا گزارش داده است که چهار کودک در میان جان باختگان شامل اند.

بر اساس گزارش این رسانه، ۷۵ نفر تا اکنون نجات داده شده اند و چهار نفر به دلیل جراحات در شفاخانه بستری شده اند.

ادارهٔ‌ هواشناسی هند،‌ به دلیل باران‌های شدید، ایالت مهاراشترا را تحت هشدار قرار داده است. خدمات خط آهن نیز به دلیل سطح بلند آب مختل شده است.

باران‌های موسمی در شمال هند در جریان سه هفته‌ٔ گذشته جان بیش از ۱۰۰ نفر را گرفته است.

دانشمندان می‌گویند که شدت باران‌های موسمی به دلیل تغییرات اقلیمی بیشتر شده و به کرات سبب لغزش زمین و سیلاب در بخش هیمالیایی هند می‌شود.

XS
SM
MD
LG