لینک های دسترسی

Breaking News

محکمه‌ای در اندونیزیا هشت ایرانی را به جرم قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرد


محکمه‌ای در اندونیزیا روز جمعه ۲۷ اکتوبر (پنجم عقرب) هشت شهروند ایرانی را به جرم قاچاق بیش از ۳۰۰ کیلوگرام مواد مخدر کریستال به مجازات اعدام محکوم کرد.

اندونیزیا یکی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین مبارزه با مواد مخدر در جهان را دارد، اما از چندین سال به اینسو از اجرای حکم اعدام اجتناب کرده است.

اولی پورنما، یک قاضی در ولایت بانتن واقع در جزیره جاوا، دستور داد که هر هشت مرد به دلیل نقش شان در قاچاق ۳۱۹ کیلوگرم مواد مخدر به ضرب گلوله اعدام شوند.

آقای پورنما با هر یک از متهمان به طور جداگانه صحبت کرد و اعلام کرد که آنها "به طور واضح و به صورت عمدی به عنوان میانجی در عمل جرمی تجارت درجه یک مواد مخدر شریک بودند و جرم آنان ثابت شده است."

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانس پرس، این قاضی با هر یک از افراد محکوم شده صحبت کرده و این افراد را به مجازات اعدام محکوم کرده است.

به گفتهٔ این قاضی، هر هشت این افراد تلاش می‌کردند تا مواد مخدر را از طریق اوقیانوس هند به جزیرهٔ جاوا قاچاق کنند، اما این افراد قبل از اینکه موفق به قاچاق این مقدار مواد مخدر به جاوا شوند، در ماه فبروری سال روان میلاددی در بندر ولایت بانتن دستگیر شدند.

افراد محکوم شده فقط هفت روز فرصت دارند تا استیناف طلب شوند.

یک شهروند فرانسوی که در سال ۲۰۱۹ به جرم قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، پس از تقاضای تجدیدنظر، مجازات او به حبس طولانی مدت کاهش یافت.

یک سال پیش از آن، هشت شهروند تایوانی به اتهام چاقاق مواد مخدر پس از آن به اعدام محکوم شدند که مواد مخدر کرستال متامنیفین را با خود حمل می‌کردند.

چندین قاچاقبر خارجی مواد مخدر از جمله دو شهروند آسترالیایی‌- اندرو چان و میوران سوکوماران- در سال ۲۰۱۵ میلادی به ضرب گلوله اعدام شدند. اعدام این شهروندان آسترالیایی خشم دپلوماتیک را برانگیخت.

این دو آسترالیایی به عنوان رهبران گروه قاچاق هرویین موسوم "بالی ناین" معروف بودند.

گروه

XS
SM
MD
LG