لینک های دسترسی

Breaking News

شورشیان دو سرباز پاکستانی را در نزدیکی مرز ایران کشتند


عکس آرشیف
عکس آرشیف

قوای نظامی پاکستان گفته است که دو سرباز پاکستانی پس از آن کشته شدند که پوستهٔ آنان در یک ساحه در نزدیک مرز ایران هدف حملهٔ "گروهی از تروریستان" قرار گرفت.

نظامیان پاکستانی روز پنجشنبه اول جون (۱۱ جوزا) با نشر بیانیه‌ای گفتند که این رویداد در ساحهٔ مرزی کیچ در ایالت بلوچستان به وقوع پیوسته و به نقل از این بیانیه قوای پاکستانی، مهاجمان را به عقب راندند.

در بیانیه آمده است: "نیروهای امنیتی فوراً عملیات تصفیوی را در ساحه راه اندازی کرده و با مقام‌های ایرانی در تماس اند تا جلو فرار تروریستان گرفته شود."

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به دوش نگرفته است، اما جدایی طلبان بلوچ و گروه‌های تندرو مخالف حکومت پاکستان، به شمول تحریک طالبان پاکستانی و داعش در گذشته مسوولیت چنین حملات را به دوش گرفته اند.

سفارت ایران در اسلام آباد در یک پیام تویتر نگاشته است که "این حملهٔ تروریستی را به شدت محکوم" می‌کند و با خانواده‌های سربازان کشته شدهٔ پاکستان ابراز همدردی کرده است. سفارت ایران در پاکستان بر ضرورت "همکاری دوجانبه" برای مبارزه با تروریزم تاکید کرده است.

مقام‌های ایرانی هفتهٔ گذشته گفتند که حملهٔ "تروریستی" منجر به کشته شدن شش منسوب امنیتی ایران در مرز آن کشور با پاکستان شد و به گفتهٔ مقام‌ها تروریستان که تلاش داشتند وارد ایران شوند، با دادن تلفات از ساحه فرار کردند.

پاکستان آن حمله را محکوم کرده و خواستار تلاش مشترک برای محو تروریستان در دو سوی مرز شد.

ایران و پاکستان همواره یک دیگر را متهم می‌کنند که برای جلوگیری از فعالیت تروریستان و حملات فرامرزی آنان تلاش نابسنده می‌کنند.

حملات اخیر در مرز ایران و پاکستان چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران و شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان در یک ساحهٔ مرزی دو کشور یک بازار و یک خط انتقال برق را افتتاح کردند که قرار است برق را از ایران به پاکستان انتقال دهد.

XS
SM
MD
LG