لینک های دسترسی

Breaking News

رییسی: حمله علیه اعضای سپاه پاسداران بی‌پاسخ نخواهد ماند


ایران روز شنبه ۲۰ جنوری (۳۰ جدی) اسراییل را به حمله به دمشق که منجر به کشته شدن پنج تن از اعضای سپاه پاسداران شد، متهم کرد و متعهد شد که انتقام این حمله را خواهد گرفت.

ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران، در پیامی گفت که تهران اجازه نخواهد داد این "ترور ناجوانمردانه" بی پاسخ بماند.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران به نقل از رییسی نگاشته است: "بی‌شک تداوم این‌گونه اقدامات تروریستی و جنایتکارانه که حاکی از شکست و ناکامی روزافزون رژیم نامشروع صهیونیستی در رسیدن به اهداف پلید خود و عمق استیصال و درماندگی در مقابل رزمندگان جبهه مقاومت است از سوی جمهوری اسلامی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند."

حمله‌ای بر یک ساختمان مسکونی در شهر دمشق، پایتخت سوریه، روز شنبه ۲۰ جنوری (۳۰ جدی) سبب کشته شدن دست‌کم پنج عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد.

خبرگزاری مهر ایران از قول یک منبع آگاه گزارش داده است که رییس استخبارات سپاه پاسداران در سوریه، معاونش و دو عضو دیگر از اعضای سپاه در حمله اسراییل کشته شده اند. این خبرگزاری سپس گزارش داد که یک عضو دیگر سپاه در اثر زخم‌هایی که برداشته بود، جان باخت.

تلویزیون دولتی سوریه نیز گزارش داد که ساختمانی که درحمله صبح روز شنبه ویران شد، در منطقه‌ای از پایتخت سوریه موقعیت دارد که چندین سفارت در آن مستقر اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تایید کرد که پنج نفر از اعضای خود را در این حمله از دست داده است که اسراییل، دشمن سرسخت منطقه‌ای خود را مقصر آن می‌داند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز پیش از این اسراییل را مقصر دانسته و گفته بود که تهران "حق پاسخگویی به تروریزم سازمان یافته" را در زمان و مکان مناسب برای خود محفوظ می‌داند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حملهٔ اسراییل به محله مززه ۱۰ نفر کشته شدند.

وزارت دفاع سوریه گفت که در این حمله "تعدادی از غیرنظامیان" نیز کشته شده اند.

اسراییل که به ندرت در مورد اقدامات خود در سوریه صحبت می‌کند، تا حالا در مورد این حمله تبصره نکرده است.

اسراییل متهم به تشدید حملات علیه شخصیت‌های ارشد ایرانی و متحدانش در سوریه و لبنان شده که نگرانی را در مورد گسترش بیشتر جنگ در نوار غزه افزایش داده است.

گروه

XS
SM
MD
LG