لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر پایگاه پولیس در ایران ۱۱ کشته برجا گذاشت


عکس آرشیف
عکس آرشیف

پولیس ایران روز جمعه ۱۵ دسمبر (۲۴ قوس) گفت که در نتیجهٔ حملهٔ تروریستان بر یک پایگاه پولیس در ولایت جنوب شرقی سیستان-بلوچستان کم از کم ۱۱ افسر پولیس کشته و چندین تن زخمی شدند.

به گفتهٔ پولیس تعدادی از مهاجمان نیز در گلوله‌باری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

علیرضا مرحتمی، معاون والی این ولایت به تلویزیون دولتی گفت: "دیشب حدود ساعت دو بامداد تعدادی از تروریست‌ها با اقدام ناجوانمردانه به مقر نیروی انتظامی شهرستان راسک حمله کردند که متاسفانه در این حمله حدود ۱۱ نفر از افسران نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و تعدادی هم زخمی شدند."

راسک در جنوب شرق ولایت سیستان و بلوچستان، در حدود ۵۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان در نزدیکی مرز با پاکستان واقع است. این حمله که حوالی نیمه شب روی داد، یکی از مرگبارترین حملات در سال‌های اخیر در این منطقه به شمار می‌رود.

گروه جیش العدل در بیانیه‌ای کوتاه که در تلگرام خود نشر کرده، مسوولیت این حمله را به دوش گرفته است. جیش العدل در فهرست سیاه ایران به عنوان گروه "تروریستی" قرار دارد.

مرحمتی به خبرگزاری رسمی ایرنا گفت: "مامورانی که در مقر نظامی بودند شجاعانه دفاع کردند و تعدادی از مهاجمان را مجروح و به هلاکت رساندند."

مهدی شمس‌آبادی، سارنوال زاهدان نیز به خبرگزاری ایرنا گفت که هفت مامور پولیس مجروح شدند که حال تعدادی از آنها وخیم است.

گروه جیش‌العدل (که پیش‌تر با نام جندالله شناخته می‌شد) حدود ۱۳ سال پیش به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. این گروه از زمان تاسیس خود در حدود ۲۰ سال قبل، در حملات متعددی شرکت کرده که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای امنیتی ایران و همچنین تعدادی از غیرنظامیان شده است.

اهداف اعلام‌شده این گروه، تامین شناسایی حقوق فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بلوچ‌ها از سوی دولت ایران و افزایش آگاهی نسبت به وضعیت دشوار مردم بلوچ است. این گروه حدود ۱۱ سال پیش نام خود را به جیش‌العدل تغییر داد و از آن زمان تاکنون مسوولیت حملاتی را با این نام بر عهده گرفته است.

گروه

XS
SM
MD
LG