لینک های دسترسی

Breaking News

پزشکیان: اگر اسراییل حمله کند، پاسخ محکمتری خواهیم داد 


مسعود پزشکیان، رییس جمهور ایران
مسعود پزشکیان، رییس جمهور ایران

مسعود پزشکیان، رییس جمهور ایران، روز چهارشنبه دوم اکتوبر (۱۱ میزان) گفت که کشورش به دنبال جنگ نیست،ِ اما اگر اسراییل دست به حملات انتقام‌جویانه بزند، تهران "پاسخ محکمتری" خواهد داد.

پزشکیان در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با تیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، در دوحه گفت: "اسراییل جنایت‌هایی که مرتکب شد که هیچ جانی‌ای در تاریخ مرتکب نشده است و ما مجبور به پاسخ شدیم. اگر بخواهد طور دیگری برخورد کند، پاسخ محکم‌تری خواهیم داد و این چیزی است که جمهوری اسلامی به آن پایبند است."

پزشکیان افزود که ایران به دنبال جنگ نیست "بلکه این اسراییل است که ما را وادار می‌کند عکس‌العمل نشان دهیم".

این در حالی است که ایران روز گذشته حدود ۲۰۰ میزایل، به شمول، میزایل‌های فوق سرعت صوت، را بر خاک اسراییل پرتاب کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است که حملات میزایلی روز سه شنبه را در انتقام از کشته‌شدن اسماعیل هنیه، رهبر حماس، حسن نصرالله، رهبر حزب الله و عباس نیلفروشان، جنرال ایرانی، انجام داده است.


اسراییل گفت که اکثر این میزایل‌ها را پی‌گیری کرد، اما کارمندان صحی گزارش دادند که دو نفر در اثر اثابت چره به گونهٔ سطح زخمی شدند. مقامات اسراییلی گفته اند که یک میزایل ساختمان یک مکتب را آسیب زد.

اردوی اسراییل روز چهارشنبه گفت که چندین میزایل ایرانی در داخل پایگاه‌های نیروهای هوایی این کشور فرود آمد اما سبب هیچ گونه تلفات یا خسارات نشد.

رییس جمهور ایران گفت: "اهداف پلید رژیم صهیونیست، ایجاد ناامنی و گسترش بحران در منطقه است؛ ما باید از بحران جلوگیری کنیم."

پزشکیان اضافه کرد که از کشورهای اروپایی و امریکایی می‌خواهد تا به اسراییل بگویند که "دست از کشت و کشتار بردارد و منطقه را به یک منطقه ناامن [مبدل] نکند که به نفع هیچکدام و هیچ دولتی نیست."

در همین حال، امیر قطر هشدار داده گفت که اسراییل با حمله بر حزب الله در لبنان، منطقه به پرتگاه سقوط می‌کشاند.

تیم بن حمد آل ثانی همچنان حملات جاری اسراییلی بر نوار غزه را تقبیح کرده گفت که دوحه بر تلا‌ش‌ها برای یک آتش‌بس میان اسراییل و حماس تاکید می‌کند.

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، روز سه‌شنبه اول اکتوبر (۱۰ میزان) هشدار داد که ایران با حملات میزاییلی بر اسراییل "اشتباه بزرگی" را مرتکب شده و بهای آن را خواهد پرداخت.

این در حالی است که اکثریت کشورهای جهان و ملل متحد از اسراییل و ایران خواسته اند تا از خویشتنداری کار بگیرند.

گروه

XS
SM
MD
LG