لینک های دسترسی

Breaking News

هلال احمر ایران: هلیکوپتر حامل ابراهیم رییسی پیدا شد؛ وضعیت خوب نیست


رییس هلال احمر ایران روز دوشنبه ۲۰ می (۳۱ ثور) گفت که هلیکوپتر حامل ابراهیم رییسی، رییس جمهور آن کشور، پیدا شده اما وضعیت ''خوب نیست.''

پیرحسین کولیوند، رییس هلال احمر جمهور اسلامی ایران، گفت: ''هلیکوپتر پیدا شد، اکنون به سمت هلیکوپتر حرکت می کنیم و وضعیت خوب نیست.''

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، نیز از قول کولیوند، گزارش داده است که۷۳ تیم کمک رسان در منطقه جستجوی هلیکوپتر حامل رییس جمهور ایران که دچار سانحه شده است، با ''تجهیزات پیشرفته و تخصصی'' حضور دارند.

کولیوند افزود: "تیم‌های امدادی هلال‌ احمر با وجود شرایط جوی منطقه، صعب العبور بودن و همچنین تاریکی شب، لحظه‌ای از تلاش نایستادند.'' رسانه‌های ایران نیزگزارش داده‌اند که ده‌ها تیم نجات و جستجو به محل احتمالی سانحه اعزام شده اند.

رییس هلال احمر ایران همچنین گفت:‌ ''با وجود مه‌گرفتگی و بارانی بودن، عملیات جست‌وجو با وجود شرایط سخت و کاهش دید در منطقه و همچنین مخاطرات محیطی از سوی تیم‌های امدادی ادامه از عصر روز گذشته(یکشنبه) ادامه یافته است.''

رسانه‌های دولتی ایران خبر داده اند که هلیکوپتر حامل رییسی که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجۀ ایران، محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، و مالک رحمتی، والی آذربایجان شرقی، به همراه وی بودند، روز یکشنبه ۱۹ می (۳۰ ثور) در "جنگل دیزمار" در ولایت آذربایجان شرقی ایران دچار سانحه شده است.

در همین حال، تلویزیون دولتی ایران، صبح دوشنبه به وقت محلی گزارش داد که ''هیچ نشانه‌ای'' حیات مسافران هلیکوپتری که حامل ابراهیم رییسی بود، وجود ندارد.

تلویزیون دولتی ایران گزارش داده است: ''با یافتن هلیکوپتر، تا هنوز هیچ نشانه‌ای از زنده بودن مسافران هلیکوپتر وجود ندارد.''

خبر گزاری رویتر نیز از قول یک مقام ایرانی که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، گزارش داده است که امیدها در حال محو شدن است. این مقام ایرانی گفته است: هلیکوپتر رییس جمهور رییسی کاملا سوخته است... متاسفانه بیم آن می‌رود که همه مسافران جان باخته باشند.''

پیش از این، تلویزیون دولتی ایران تصاویری تیم‌های نجات را نشان داد که در بارندگی، تاریکی شب و مناطق کوهستانی تلاش‌ می‌کنند تا رد پای هلیکوپتر سقوط کرده حامل رییس جمهور آن کشور را پیدا کنند. اما تا آن زمان از سرنوشت رییسی، امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران،‌ یا سایر مقاماتی که در هلیکوپتر بودند، خبری نبود.

تلویزیون دولتی ایران اوایل صبح دوشنبه به وقت محلی گزارش داد که به نظر می‌رسد یک طیاره بی سرنشین ترکیه ''مشخصات حادثه'' را شناسایی کرده و به تیم‌های جستجوی ایران در مورد آگاهی داده است.

رسانه‌های دولتی ایران خبر داده اند که هلیکوپتر حامل رییسی که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجۀ ایران، محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، و مالک رحمتی، والی آذربایجان شرقی، به همراه وی بودند، روز یکشنبه ۱۹ می (۳۰ ثور) در "جنگل دیزمار" در ولایت آذربایجان شرقی ایران دچار سانحه شده است.

رییسی روز یکشنبه با شماری از مقام‌های ایرانی به آذربایجان شرقی رفته بود و یکجا با الهام علیوف، رییس جمهور آذربایجان، بند قیزقلعه‌سی را که با همکاری دو کشور در دریای مرزی ارس ساخته شده است، افتتاح کردند. این سانحه در هنگام برگشت رییسی از این مراسم به سمت تبریز، رخ داده است.

گروه

XS
SM
MD
LG