لینک های دسترسی

Breaking News

ایران: هیچ عمل 'دشمن' علیه ایران بی پاسخ نمی‌ماند


ایران روز جمعه پنجم اپریل (۱۷ حمل) تعهد خود را برای مجازات اسراییل در مراسم تشییع جنازه هفت افسر کشته شده در حمله هوایی مشکوک اسراییل به محوطه سفارت ایران در سوریه، تکرار کرد.

در این حمله که روز دوشنبه انجام شد، هفت نفر از نیروهای سپاه پاسداران ایران، از جمله محمدرضا زاهدی، فرمانده ارشد نیروی قدس و معاونش، کشته شدند. با آنکه مقام‌های ایرانی، اسراییل را مسوول این حمله خوانده اند، اسراییل تا اکنون از تبصره در این مورد خودداری کرده است.

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در مراسم قدس گفت: "ما هشدار می‌دهیم هیچ عملی از هیچ دشمنی در مورد نظام مقدس ما بدون پاسخ نخواهد ماند و هنر ملت ایران شکستن قدرت امپراطوری‌ها و اثبات پیروزی حقیقت ایمان است."

خبرگزاری تسنیم ایران به نقل از محسن رضایی، قوماندان پیشین سپاه پاسداران در خصوص احتمال انتقام گیری از اسراییل نگاشته که گفته است: "این تصمیم گرفته شده است و قطعا اجرا خواهد شد." او توضیح بیشتری نداد.

مراسم تشییع جنازهٔ کشته شدگان مصادف با روز قدس (بیت المقدس) بود که طی آن ایران تظاهرات بزرگی را در سراسر کشور به حمایت از فلسطین و ضد اسراییل برگزار می کند.

این حمله هوایی جسورانه‌ترین و مرگبارترین حمله پس از آغاز درگیری در غزه بوده که باعث کشته شدن مقامات ایرانی در سوریه شده است.

ایران نسبت به انتقام‌جویی شدید هشدار داده است. آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در چند پیام پیهم در شبکۀ اجتماعی ایکس ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان این رویداد گفته است که اسراییل مجازات خواهد شد.

خامنه‌ای نگاشته است: " رژیم خبیث اسراییل به دست دلاور مردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوۀ الهی."

ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران، این حمله را نقض آشکار مقررات بین‌المللی خوانده و ضمن محکوم کردن آن هشدار داده است که بی پاسخ نخواهد ماند.

اسراییل در آمادگی برای حمله احتمالی تلافی‌جویانه حکومت ایران، مرخصی همه واحدهای نظامی را لغو کرده و نیروهای بیشتری را برای واحدهای دافع هوایی مستقر کرده است.

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، روز پنجشنبه گفت که کشورش به "هرکسی که به ما آسیب برساند یا قصد آسیب رساندن به ما را داشته باشد" صدمه خواهد زد.

در همین حال یک مقام امریکایی روز جمعه گفت که ایالات متحده در آماده باش کامل است و برای حمله احتمالی ایران که دارایی های اسراییل یا امریکا در منطقه را در پاسخ به حمله اسراییل به سفارت ایران در سوریه هدف قرار می دهد، آماده می شود.

راهپیمایی های روز قدس ایران هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان در حمایت از فلسطینی ها برگزار می شود که خواهان قدس شرقی به عنوان پایتخت یک کشور آینده در سرزمین هایی هستند که در جنگ سال ۱۹۶۷ توسط اسراییل تصرف شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG