لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر داعش: جنگ با امریکا پایان نیافته است


ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش
ابوبکر البغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش

در یک نوار صوتی ۳۰ دقیقه ای که به ابوبکر البغدادی، رهبر منزوی شدۀ گروه دولت اسلامی (داعش) نسبت داده شده است، گفته شده است که ایالات متحده "اکنون در حال غرق شدن در لجن‌زار" عراق و افغانستان بوده و واشنگتن توان کمک با متحدین اش در منطقه و جهان ندارد.

بر اساس ترجمه گروه استخباراتی SITE که بیشتر گزارش‌ها در مورد گروه های دهشت افگنی را نشر می‌کند، البغدادی به پیروان گروه تروریستی داعش گفته است: " [امریکا] بیش از این نمی‌تواند به جز سخن ها و تعهدات میان تهی به شرکااش، کاردیگری انجام دهد."

مقام‌های امریکایی گفته اند این سخنرانی، که توسط رسانه الفرقان داعش به روز دوشنبه ۱۶ سپتمبر (۲۵ سنبله) نشر شد، مورد بررسی قرار دارد.

در صورت تایید، این نخستین پیام البغدادی ۴۸ ساله از ماه اپریل به اینسو خواهد بود؛ زمانی که او در یک نوار ویدیویی ۱۸ دقیقه ای از پیروان اش خواست تا انتقام سقوط خلافت خود خوانده او را در سوریه و عراق بگیرند.

در این نوار به جنگ جاری داعش نیز اشاره شده و گفته شده است که ایالات متحده در مالی و نایجریا نیز "به زانو در آمده است".

در این نوار از حامیان داعش خواسته شده است تا برای آزادی افرادی نیز تلاش کنند که در جریان سقوط آخرین سنگر مستحکم این گروه در سوریه زندانی شده اند.

نیروهای دموکراتیک سوری به پشتیبانی ایالات متحده در حال حاضر در حدود ۲۰۰۰ جنگجوی خارجی و سوری داعش را در اسارت خود دارند. بیش از ۱۱ هزار زن و کودک جنگجویان داعش نیز در در کمپ‌های مختلف در سوریه نگهداری می‌شوند.

عدم تمایل بغدادی برای ظاهر شدن در انظار عامه، گمانه زنی های را به میان آورده که ممکن او مرده و یا هم کشته شده باشد. اما مقامات ایالات متحده همواره می‌گویند که او زنده است و در مناطق دور افتاده سوریه یا عراق پنهان شده است.

XS
SM
MD
LG