لینک های دسترسی

Breaking News

حمله هوایی اسراییل بر یک مکتب در غزه ۱۶ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشت


وزارت صحت غزه روز شنبه ششم جولای (۱۶ سرطان) گفت که در حمله هوایی اسراییل بر یک مکتب، جایی که بی‌جا شدگان فلسطینی پناه آورده‌‌اند، دست‌کم ۱۶ نفر کشته شدند.

وزارت صحت غزه که در کنترول گروه حماس است، گفته است که در حمله بر مکتب النصیرات بیش از ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌ اند.

اما اردوی اسراییل گفته است که تندروان مسلح در نزدیکی این مکتب فعالیت می‌کردند و نیرو‌های آن کشور از احتیاط کار گرفتند تا خطر به غیرنظامیان را به حد اقل برساند.

محمود بصل، سخنگوی اداره خدمات اضطراری غزه، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که شمار کشته‌شدگان ممکن افزایش یابد، زیرا وضعیت بسیاری از زخمی‌ها وخیم است.

به گفته بصل، حمله اسراییل به این معنی است که هیچ جایی برای غیرنظامیان درغزه امن نیست.

النصیرات یکی از هشت کمپ‌ تاریخی آوارگان نوار غزه است. به گفته کارمندان بخش صحت نوار غزه، قبل از این نیز در حمله‌ای بر این کمپ، دست‌‌کم ۱۰ نفر کشته شده بودند.

وزارت صحت غزه گفته است که تنها در ۲۴ ساعت گذشته، حملات اسراییل سبب کشته شدند ۲۹ و زخمی شدن ۱۰۰ فلسطینی شده است.

پنج ژورنالیست محلی در میان کشته شدگان حملات روز شنبه شامل اند. به گفته دفتر مطبوعاتی حماس، از ابتدای حملات تهاجمی اسراییل که پس از حملات هفتم اکتوبر حماس بر جنوب غزه آغاز، تا حالا مجموعاً ۱۵۸ ژورنالیست در سراسر غزه کشته شده‌ اند‌.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل حمله کرد. به گفته مقامات اسراییل، تندروان حماس در آن حمله دست‌کم ۱۱۹۵ نفر را کشتند و ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز در واکنش به این حمله، حملات انتقام جویانه خود را بر غزه آغاز کرد.

وزارت صحت غزه گفته است که از آغاز جنگ اسراییل بر ضد گروه حماس، بیش از ۳۸ هزار نفر کشته شده‌ اند که اکثر شان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. علاوه بر آن، به گفته مقامات صحت غزه، ۸۷ هزار نفر دیگر در حملات اسراییل زخمی شده‌اند.

در این مدت، ۳۲۳ سرباز اسراییلی نیز در غزه کشته شده‌ اند. اسراییل همچنین گفت است که دست‌کم یک سوم حصه افرادی که در حملات اردوی آن کشور در غزه کشته شده‌ اند، جنگجویان بودند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG