لینک های دسترسی

Breaking News

در جنگ غزه تا اکنون ۱۱۵ نظامی اسراییلی کشته شده است 


اردوی اسراییل امروز چهارشنبه ۱۳ دسمبر (۲۲ قوس) گفت که در جنگ علیه تندروان حماس که به تاریخ هفتم اکتوبر آغاز شد تا اکنون ۱۱۵ تن از نیروهای این کشور کشته شده اند.

بر اساس فهرست رسمی تلفات اردو، تنها روز گذشته از میان ۱۰ نظامی اسراییلی که دو افسر بلند رتبه نیز در میان آنان بود، نه نفر در جریان یک درگیری شدید در ساحهٔ الشجاعیه شهر غزه کشته شدند. در مورد کشته شدن یک نظامی دیگر معلومات داده نشده است.

دنیال هاگاری، سخنگوی اردوی اسراییل، گفت که روز گذشته یک لوا از نیروهای گولانی این کشور در داخل یک ساختمان هدف گلوله باری شدید جنگجویان حماس قرار گرفتند و به دنبال آن قطعات نیروهای هوایی به آن ساختمان یورش بردند تا آنان را نجات دهند.

یک مقام دیگری نظامی اسراییلی گفت که در این ساحه که در شهر غزه موقعیت دارد، ساختمان‌های متعدد با هم ربط داشته و ذخایر تسلیحات در آن موجود است.

مقامات گفتند که این درگیری برای چند ساعت ادامه داشت. به گفتهٔ مقامات اسراییلی در این ساحه از آغاز تهاجم نظامی حدود ۳۵۰ جنگجوی حماس کشته شده اند.

این در حالی است که ملل متحد خواستار آتش‌بس فوری در جنگ میان اسراییل و غزه شده است.

ملل متحد روز سه‌شنبه ۱۲ دسمبر (۲۱ قوس) پس از آن خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه شد که ۷۵ درصد اعضای مجمع عمومی این سازمان، از این اقدام حمایت کردند.

تقاضای آتش‌بس فوری بشردوستانه از سوی ملل متحد یک هفته پس از‌ آن مطرح شد که ایالات متحده هفتهٔ گذشته در شورای امنیت این سازمان، توافق آتش‌بس میان اسراییل و گروه حماس را ویتو کرد.

در رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد هیچ کشور عضو حق ویتو ندارد، اما کشورها می‌توانند رای مخالف بدهند. امریکا، اسراییل و هشت کشور دیگر به این قطعنامه رای مخالف دادند. این قطعنامه با ۱۵۳ رای موافق و ۲۳ رای ممتنع تصویب شد.

پس از حملات هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل که به گفتۀ مقام‌های اسراییلی ۱۲۰۰ کشته برجا گذاشت و تندروان این گروه ۲۴۰ نفر را گروگان گرفتند، اسراییل در یک اقدام انتقامجویانه، حملات هوایی و زمینی، نوار غزه را که در محاصره قرار دارد، هدف قرار داده است.

مقامات صحت غزه گفته اند که در اثر حملات اسراییل تا حالا بیش از ۱۸ هزار ۶۰۰ نفر فلسطینی کشته شده اند که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. علاوه بر آن، مقامات صحت غزه گفته اند که در نتیجهٔ حملات اسراییل نزدیک به ۵۰ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

در تهیهٔ این گزارش از خبرگزاری‌های رویترز و فرانس پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG