لینک های دسترسی

Breaking News

خودکشی برای دیدن عیسی مسیح در کینیا؛ شمار قربانیان از ۳۰۰ نفر گذشت


مقامات در کینیا می‌گویند که پس از کشف ۱۹ جسد جدید پیروان یک فرقهٔ مسیحی که برای دیدار با عیسی مسیح گرسنگی می‌کشند، شمار کسانیکه به این دلیل جان باخته اند به بیش از ۳۰۰ نفر رسید.

پولیس کینیا به این باور است که بیشتر اجسادی که روز سه شنبه ۱۳ جون (۲۳ جوزا) در جنگلی در نزدیکی شهر مالیندی پیدا شدند، متعلق به پیروان پال مکنزی، رهبر این فرقه می‌باشد.

مکنزی به تاریخ ۱۴ اپریل توسط پولیس بازداشت شد و با اتهامات "تروریزم" در قضیه‌ای که این کشور شرق افریقا را تکان داده است، روبرو است.

رودا اونیانچا، کمیشنر ساحوی پولیس گفت: "تعداد کشته‌شدگان پس از نبش قبر ۱۹ جسد اکنون به ۳۰۳ نفر افزایش یافته است."

مقامات کینیایی می‌گویند که این آمار ابتدایی است و نگران اند که ممکن تعداد واقعی کشته‌گان به مراتب بیشتر از این باشد. تاکنون بستگان بیش از ۶۰۰ نفر از ناپدید شدن آنان به پولیس گزارش داده اند.

به گفتهٔ پولیس جستجو برای گورهای دسته‌جمعی هنوز در جنگل شاکاهولا ادامه دارد؛ جنگلی که در آن نخستین قربانیان – برخی مرده و برخی دیگر زنده اما ضعیف و لاغر – در ۱۳ اپریل پیدا شدند.

پولیس معتقد است که اکثر اجساد که از قبرهای دسته‌جمعی نبش شده اند، متعلق به پیروان "کلیسای بین المللی خبر خوش" هستند که در سال ۲۰۰۳ توسط "کشیش" خودخوانده، مکنزی تاسیس شده است.

او به پیروان خود توصیه می‌کند که اگر به خود گرسنگی بدهند موفق به دیدار عیسی مسیح خواهند شد.

یوهانسن اودور، پتالوژست ارشد حکومت کینیا می‌گوید در حالی که به نظر می رسد گرسنگی علت اصلی مرگ آنان باشد، برخی از قربانیان از جمله کودکان حلق‌آویز یا خفه شده و یا هم شکنجه شده اند.

پولیس می‌گوید که تاکنون ۳۵ مظنون را به اتهام دست داشتن در این قضیه بازداشت کرده و ۹۵ تن از پیروان این کلیسا را نجات داده اند.

روز دوشنبه ۱۲ جون، حدود ۶۵ نفر از پیروان این فرقهٔ‌ مسیحی به دلیل امتناع از خوردن و آشامیدن به محکمهٔ شهر مومباسا به اتهام "اقدام به خودکشی" معرفی شدند.

سارنوالان خواستار بازداشت آنان شده اند تا معاینه شوند و مجبور به خوردن غذا شوند. قرار است محکمه روز پنجشنبه تصمیم خود را در مورد آنان صادر کند.

ویلیم روتو، رییس‌جمهور کینیا یک کمیسیون را برای تحقیق در باره مرگ این افراد تعیین کرده و یک گروه کاری را تشکیل داده تا مقررات حاکم بر فرقه‌های مذهبی در این کشور را بررسی کند.

XS
SM
MD
LG