لینک های دسترسی

Breaking News

کمک ۱.۱ میلیون دالری مرکز امداد پادشاه عربستان در بخش صحت طفل و مادر بامیان 


مرکز امداد و کمک های بشری ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، برای تقویت کیفیت خدمات صحی طفل و مادر در ولایت بامیان، کمک ۱.۱ میلیون دالر را تعهد کرد.

این مرکز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این کمک از طریق صندوق امانت بشری افغانستان توسط بانک انکشاف اسلامی و سازمان همکاری اسلامی، صورت خواهد گرفت.

در اعلامیه آمده است که این مقدار پول، از تلاش‌های جاری سازمان جهانی صحت برای پایان بخشیدن به مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قابل وقایه در زنان حامله، کودکان و کهن سالان در افغانستان، حمایت خواهد کرد.

در اعلامیه به نقل از داکتر ولید عبدالوهاب، رییس بانک انکشاف اسلامی در ترکیه آمده که گفته است: "این پروژه که با سخاوت مرکز امداد و کمک های بشری ملک سلمان تمویل و توسط سازمان جهانی صحت تطبیق می‌شود، در بخش بهبود عادلانه به خدمات صحی با کیفیت برای جوامع ساحات دور افتاده، کمک خواهد کرد."

بحران مرگ و میر مادران و نوزادان در افغانستان از دیر زمانی وجود داشته و یک معضل پیچیده است.

این پروژۀ جدید ظرفیت شفاخانه‌ها را در سه ولسوالی بامیان تقویت می‌کند، جاییکه سازمان جهانی صحت شفاخانه‌ها را تجهیز و به کارمندان صحی زن دوا، اقلام و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کرده و ظرفیت سازی خواهد کرد.

از این پروژه ۱۳۴ هزار و ۸۷۶ نفر، به شمول ۵۲هزار و ۸۷۰ زن حامله و ولادت کرده و ۶۳هزار و ۲۸۲ کودک زیر سن پنج سال مستفید خواهند شد.

مرکز امداد و کمک های بشری ملک سلمان گفته که هدف این پروژه کاهش میزان مرگ و میر مادران و کودکان، بهبود دسترسی به خدمات ضروری صحی برای مادران، نوزادان، کودکان و کهن سالان است.

داکتر جمشید تانولی، سرپرست نمایندگی سازمان جهانی صحت در افغانستان گفت که "این پروژه ما را قادر خواهد کرد تا خدمات ضروری صحی را به ساحاتی در افغانستان برسانیم که در آنجا وجود ندارد."

گروه

XS
SM
MD
LG