لینک های دسترسی

Breaking News

جان باختن ۱۸ پناهجو در مرز مراکش و اسپانیا


مقامات در مراکش می‌گویند که در پی تلاش گسترده‌ای جمعیت عظیمی از پناهجویان افریقایی برای عبور از مراکش به منطقه ملیلای اسپانیا، ۱۸ نفر جان باختند.

مقامات اسپانیا روز جمعه ۲۴ جون ( سوم سرطان) در بیانیه‌ای گفتند که حدود ۲۰۰۰ پناهجو صبح جمعه به ملیلا هجوم آوردند و بیش از ۵۰۰ تن آنان توانستند با قطع کردن حصار مرزی وارد منطقهٔ کنترول مرزی شوند.

مقامات مراکشی گفته اند که پنج تن در جریان هجوم به حصار مرزی کشته شده بودند و ۱۳ تن دیگر بعداً بر اثر جروحات جان دادند.

یک مقام مراکشی گفت که در این رویداد ۱۴۰ پرسونل امنیتی و ۷۶ پولیس زخم برداشته اند. به گفتهٔ او عده‌ای از بالای دیوار مرزی سقوط کرده، کشته یا زخمی شدند.

از زمانی که اسپانیا و مراکش در ماه گذشته روابط دپلوماتیک خود را بهبود بخشیدند، این نخستین هجوم گستردهٔ پناهجویان بوده است.

مقامات محلی اسپانیا گفته اند که در این رویداد ۴۹ افسر پولیس اسپانیا به گونهٔ سطحی زخمی شده اند.

تصاویر نشر شده در رسانه‌های اسپانیایی مهاجران خسته را نشان می‌دهند که با دست‌های خون‌آلود و لباس‌های پاره روی پیاده‌روهای ملیلا دراز کشیده‌اند.

پدرو سانچز، صدراعظم اسپانیا، در سخنرانی در بروکسل، "حمله خشونت آمیز" را محکوم کرد و آن را کار "مافیای قاچاق انسان" خواند.

ملیلا و سوتا، مناطق کوچکی از قلمرو اسپانیا در شمال افریقا استند که یگانه مرز زمینی بین اتحادیه اروپا و افریقا را تشکیل می‌دهند و از اینرو به مناطق جاذبهٔ پناهجویان مبدل شده اند.

XS
SM
MD
LG