لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: به بیش از ۷۹ میلیون زن در جنوب صحرای افریقا تجاوز یا تعرض جنسی شده است 


صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (یونیسف) روز پنجشنبه دهم اکتوبر (۱۹ میزان) گفت که بیش از ۷۹ میلیون زن و دختر در جنوب صحرای افریقا در کودکی تعرض یا تجاوز جنسی را تجربه کرده اند.

یونیسف افزود که معلومات تازه جمع آوری شده نشان داده است که این منطقه برای دختران، بدترین مکان در جهان بوده است.

این ادارهٔ ملل متحد تخمین کرده است که در سطح جهان، خشونت جنسی حدود ۳۷۰ میلیون دختر و زن را متاثر کرده است و از هر پنج دختر در جنوب صحرای افریقا، یکی آن پیش از رسیدن به سن ۱۸ مورد تعرض یا تجاوز جنسی قرار گرفته است.

کاترین راسل، رییس اجرایی یونیسف گفت: "خشونت جنسی علیه کودکان لکه‌ای بر وجدان اخلاقی ما است."

کلاودیا کاپا، مسوول احصایهٔ یونیسف گفت که این نخستین بار است که چنین ارقام با استفاده از معلومات ملی و برنامه‌های بین المللی نظرپرسی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲، نشر می‌شود.

کاپا افزود که در برخی از کشورها یا معلومات به گونهٔ کامل جمع آوری نشده و یا هم قضایای تعرض و تجاوز جنسی کمتر از آنچه که اتفاق می‌افتد گزارش شده است. به این معنی که میزان موارد تجاوز و تعرض جنسی در جهان، بیشتر از آنچه است که تا اکنون جمع بندی شده است.

او اضافه کرد که با وجود درک محدودیت‌ها، یونیسف خواست تا در نهایت ارقامی را در این خصوص ارایه کند.

نانکالی مکسود، متخصص منطقه‌ای خشونت علیه کودکان مستقر در نایروبی گفت که "این ارقام وحشتناک است" و صدمات روحی که در نتیجهٔ آن وارد می‌شود، عواقب گسترده در رشد دختران دارد.

مسکود افزود: "ما بسیار انرژی مصرف می‌کنم تا بر دختران فشار بیاوریم به مکتب بروند، اما بر دخترانی که تجاوز شده یا تعرض جنسی را تجربه کرده اند، توانایی آموختن را ندارند."

صحرای جنوب افریقا شاهد جنگ‌ها و ناامنی بوده است.

سازمان‌های امدادرسان در سودان نیز در مورد خطرات ناشی از تنش‌های جاری به دختران و زنان هشدار داده است.

راسل گفت که کودکان در مناطق جنگ زده بیشتر از رهگذر تعرض جنسی آسیب پذیر اند زیرا در آنجاها از تجاوز جنسی و خشونت‌های مبتنی بر جنیست، منحیث حربه استفاده می‌شود.

تیم‌های نجات در اوایل سال جاری به دیدبان حقوق بشر گفتند که موارد گزارش شدهٔ تعرض و تجاوز جنسی، یک بخش خیلی کوچکی از واقعات اصلی است،‌ زیرا اکثر زنان و دخترانی که از همچو تعرض‌ها و تجاوز‌ها زنده به درآمده اند، نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مراقبت‌های عاجل را به دست بیاورند.

گروه

XS
SM
MD
LG