لینک های دسترسی

Breaking News

مودی: پاکستان با یک حمله اصلاح نمی‌شود


صدر اعظم هند می‌گوید است که بسیار اشتباه خواهد بود که توقع شود پاکستان با یک حمله "اصلاح" شده و به گفتۀ وی حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی در کشمیر به زودی تغییر نخواهد کرد.

نرندرا مودی در مصاحبه با خبرگزاری بین المللی آسیا گفت با اشاره به عملیات سال ۲۰۱۶ قوای خاص هندی برای سرکوب دهشت افگنان در کشمیر زیر ادارۀ پاکستان گفت که دهلی جدید از فشار های گوناگون استفاده خواهد کرد تا پاکستان را مجبور به پایان دادن حمایت از دهشت افگنی کند.

یک روز پیشتر، آقای مودی در یک پیام تویتر نیز نگاشته بود که "پاکستان هیچگاه با یک جنگ بهتر نخواهد شد. این کشور برای بهتر شدن هنوز هم به وقت نیاز دارد. قانونگذاران همه احزاب هند هیچگاهی مخالف مذاکره با پاکستان نبوده اند، اما جز انفجار بم‌ها چیز دیگری از پاکستان شنیده می‌توانیم؟ امروز، پاکستان حامی ترور منزوی شده است."

نرندرا مودی افزود که از آغاز مذاکرات بین دهلی جدید و اسلام آباد به خاطر بهبود روابط بین دو طرف حمایت می کند، اما به گفته او، پاکستان تا هنوز آماده نیست که روند ارسال دهشت افگنان را به هند متوقف کرده و به رویکرد خود در برابر هند تغییر بیاورد.

دهلی جدید همواره ادعا کرده که پاکستان از دهشت افگنان و جنگجویان مسلح در منطقه کشمیر تحت کنترول هند حمایت می کند، اما اسلام آباد این اتهام های دهلی جدید را رد کرده است.

عمران خان، صدر اعظم پاکستان پس از گرفتن قدرت گفته بود که اگر دهلی جدید در راستای بهبود روابط با اسلام آباد یک گام بردارد، پاکستان آماده است در این راستا دو گام بردارد.

XS
SM
MD
LG