لینک های دسترسی

Breaking News

کرملین: روسیه 'هرگز' بر مناطق غیرنظامی در اوکراین حمله نکرده است


دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین

کرملین روز جمعه ششم اکتوبر (۱۴ میزان) ادعا کرد که نیروهای روسیه ''هرگز'' زیربنا‌های غیرنظامی را هدف قرار نداده اند.

این ادعای مسکو یک روز پس از آن بیان شد که اوکراین مسکو را متهم به حملات میزایلی بالای مناطق غیرنظامی کرد که در نتیجهٔ آن بیش از ۵۰ نفر از جمله یک کودک خردسال و مادرش کشته شدند. این حمله در روستای شرقی گروزا صورت گرفته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت:‌ ''ما تکرار می‌کنیم که اردوی روسیه بر اهداف غیرنظامی حمله نمی‌کند. حملات بر اهداف نظامی یا پرسونل نظامی انجام می‌شوند.

ایگور کلیمینکو، وزیر داخلهٔ اوکراین، گفت که در میان قربانیان یک کودک شش ساله نیز شامل است.

این مقام اوکراینی گفت که حد اقل ۶۰ نفر برای اشتراک در مراسم جنازهٔ یک باشندهٔ این قریه گردهم آمده بودند.

قریهٔ گروزا از خط مقدم جنگ در شهرک کوپیانسک بیش از ۳۰ کیلومتر فاصله دارد، جاییکه نیروهای روسی تلاش دارند ساحات از دست رفته را دوباره تصرف کنند.

مقامات امنیتی اوکراین گفته اند که عملیات جستجو و نجات در حالی هنوز هم ادامه دارد که ترس آن می‌رود شمار دیگری در زیر آوار باشند.

پس از حملات میزایلی روسیه بر مناطق غیرنظامی اوکراین، انالنا بایربوک، وزیر خارجهٔ آلمان، گفت که کشورش ''هر‌ آنچه ممکن'' باشد انجام خواهد داد تا اوکراین از خود در مقابل حملات میزایلی روسیه محافظت کند.

خانم بایربوک در یک پیام ایکس نوشته است: "تا زمانیکه بم در سوپر مارکیت‌ها و قهوه‌خانه‌ها به صدا در بیاید، ما هر کاری برای اوکراین انجام می دهیم تا از خود در برابر تروریزم میزایلی پوتین محافظت کند.''

پیش از این، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، روز پنجشنبه پس از ملاقات با ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین،‌ در منطقهٔ گرانادا واقع در اسپانیا،‌ اعلام کرد که برلین به منظور فراهم‌آوری سیستم جدید دفاع هوایی پتریوت برای کیف، با هم کار می‌کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG