لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه و اوکراین بیش از ۲۰۰ اسیر جنگی را تبادله کردند


وزارت دفاع روسیه این تصویر را به تاریخ ۱۰ اپریل ۲۰۲۳ نشر کرده و گفته است که این اسیران جنگی روسی از قید اوکراین آزاد شده اند
وزارت دفاع روسیه این تصویر را به تاریخ ۱۰ اپریل ۲۰۲۳ نشر کرده و گفته است که این اسیران جنگی روسی از قید اوکراین آزاد شده اند

مقامات روسی و اوکراینی روز دوشنبه ۱۰ اپریل (۲۱ حمل) گفتند که مسکو و کیف بیش از ۲۰۰ اسیر جنگی را تبادله کردند.

سرگی شویگو،‌ وزیر دفاع روسیه، گفته است که ۱۰۶ سرباز روسی که در بازداشت اوکراینی‌ها به سر می‌بردند، از قید آزاد شدند.

در همین حال، اندری یرمک،‌ رییس دفتر ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، گفته است که روسیه ۱۰۰ اوکراینی را از زندان آزاد کرده است.

اما هیچ یک از مقامات دو کشور جزییات تبادلهٔ اسیران جنگی را افشا نکردند. یرمک در یک پیام تلگرام گفته است که شماری از سربازان آزاد شدهٔ اوکراینی زخمی و یا بیمار اند.

این مقام اوکراین گفته است که آخرین تبادل زندانیان که پس از جنگ ۱۴ ماهه‌ میان مسکو و کیف صورت گرفت، کار آسان نبود.

با این حال، تبادل اسیران جنگی یکی از معدود ساحاتی است که روسیه و اوکراین با همدیگر در آن همکاری می‌کنند. با وصف اینکه اوکراین و روسیه از ۱۴ ماه به اینسو درگیر جنگ تمام عیار اند، تا اکنون توانسته اند که در چندین مورد به تبادلۀ زندانیان توافق کنند.

مقامات در اوکراین ادعا کرد که تقریباً نیمی از ۸۰ مرد و ۲۰ سرباز زن که به خانه بازگشته اند "زخم‌ها جدی داشته، بیماری دارند یا شکنجه شده اند'' هر چند هیچ مدرکی برای ادعاهای خود ارایه نکردند.

وزارت دفاع روسیه گفته است که سربازان روسی که آزاد شده اند توسط یک طیارهٔ نظامی به مسکو انتقال داده شده اند و زیر تداوی قرار دارند.

تهاجم نظامی روسیه در اوکراین موجب خسارات هنگفت مالی و جانی در این کشور شده است. این جنگ در پهلوی تخریب زیربناهای اوکراین، موجب شده تا بیش از شش میلیون اوکراینی کشور شان را ترک کنند و بیش از ۷.۷ میلیون جمعیت در داخل قلمرو آن کشور از خانه های شان بی‌جا شوند.

XS
SM
MD
LG