لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو به دلیل تهدید روسیه ۱۰۰۰ میزایل پتریوت را خریداری می‌کند


دستگاه دافع هوای پتریوت
دستگاه دافع هوای پتریوت

اعضای پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو، امروز چهارشنبه، سوم جنوری (۱۳ جدی) گفتند که اعضای این پیمان در اروپا، یک قرارداد را برای خرید ۱۰۰۰ میزاییل پتریوت امریکایی جهت تقویت ظرفیت دفاع هوایی خود در برابر تهدیدهای احتمالی روسیه، امضا کردند.

این قرارداد که ارزش آن حدود ۵.۵ میلیارد دالر ذکر شده است، در حالی امضا شد که در طول روزهای اخیر، مسکو، موجی از حملات میزایل‌های بالستیکی را بر اوکراین انجام داده است.

اداره تدارکات ناتو می‌گوید که این قرارداد از سوی شماری از کشورها به شمول آلمان، هالند، رومانیا و اسپانیا، قبول شده و طبق آن، تولیدات میزایل‌ های پتریوت در اروپا نیز تشدید خواهد یافت.

ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو، از این معامله استقبال کرد و آن را یک اقدام "به موقع" خواند.

به نقل از استولتنبرگ در این اعلامیه آمده است: "حملات میزایل و طیاره‌های بی‌سرنشین روسیه بر غیر نظامیان و شهرهای اوکراین نشان می‌دهد که چقدر سیستم دفاع هوایی مدرن یا عصری مهم است و افزایش تولید تسلیحات برای امنیت اوکراین و ما، کلیدی است."

متحدین ناتو به شمول ایالات متحده و آلمان، سیستم پتریوت ساخت امریکا را به اوکراین فرستاده اند تا از آن برای دفع حملات روسیه کار گرفته شود.

اما ارسال میزایل به کیف، ذخایر تسلیحاتی غرب را کاهش داده و واشنگتن را مجبور ساخته است تا به متحدین دیگر مانند جاپان برای تجدید این ذخایر، رو بیاورد.

اداره حمایت و تدارکات ناتو می‌گوید که طبق این قرارداد، یک مرکز تولید میزایل پتریوت در آلمان ایجاد می‌شود که یک پروژه مشترک میان شرکت ام‌بی‌دی‌ای آلمان و شرکت ریتان امریکا خواهد بود.

کاجسا اولونگرن، وزیر دفاع هالند، در مورد این قرارداد در رسانه‌های اجتماعی نوشته است: "این نشان می‌دهد که همکاری اروپا، موفقیت‌های اساسی را تضمین می‌کند."

طبق تخمین‌ها، قیمت یک میزایل پتریوت حدود چهار میلیون دالر است و ناتو می‌گوید که این قرارداد، اجزای دیگری نیز دارد که شامل دریافت تسلیحات برای آزمایش و پرزه های اضافی برای تعمیر و مراقبت از این نوع میزایل‌ها می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG