لینک های دسترسی

Breaking News

منشی جدید ناتو در سفر به کیف، متعهد به حمایت از اوکراین شد


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین (راست) و مارک روته، منشی عمومی ناتو
ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین (راست) و مارک روته، منشی عمومی ناتو

مارک روته، منشی عمومی جدید پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه سوم اکتوبر (۱۲ میزان) از اوکراین بازدید کرده و در گفتگو با ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور این کشور گفت که این پیمان از نیازهای فوری اوکراین در مبارزه با تهاجم روسیه آگاه است.

روته به خبرنگاران گفت که برای او مهم بود که نخست به اوکراین سفر کند تا "برای شما، مردم اوکراین و همه کسانی که ما رامی‌بینند، کاملاً واضح شود که ناتو در کنار اوکراین ایستاده است."

روته افزود که او و زیلینسکی در مورد بخش‌های که اوکراین به حمایت بیشتر نیاز دارد و روش هایی که متحدان ناتو برای برآوردن این نیازها کار می‌گیرند، گفتگو کردند.

او گفت: "ناتو، برای امنیت شما و امنیت ما، در کنار اوکراین ایستاده است. "

رییس جمهور اوکراین گفت که "طرح پیروزی" خود را با روته مورد بحث قرار داده و مجدداً بر درخواست اوکراین مبنی بر استفاده از سلاح‌های دوربرد فراهم شده توسط متحدین غربی برای حملات به عمق خاک روسیه، تاکید کرده است.

زیلینسکی افزودکه تلاش دارد تا حامیان غربی خود را متقاعد کند که در منهدم کردن میزایل‌ها و طیاره‌های بدون سرنشین (درون‌های) روسیه که بر اوکراین شلیک می‌شوند، همکاری کنند.

او گفت: "ما به متقاعد کردن شرکای خود در مورد لزوم سرنگونی میزایل‌ها و درون‌های روسیه ادامه خواهیم داد. ما می‌دانیم که این تصمیم دشواری است... آنها هنوز آماده نیستند."

اردوی اوکراین و روسیه هر یک روز پنجشنبه ادعا کردند که تعداد زیادی از درون‌های تهاجمی یکدیگر را سرنگون کرده اند. نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که ۷۸ از ۱۰۵ درون روسیه را رهگیری و منهدم کرده است.

در همین حال اردوی روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یک انبار مهمات را در دونتسک منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که ۱۳۳ درون اوکراینی را سرنگون کرده است که بیش از نیمی از آنها بر فراز منطقه بلگراد در مرز با اوکراین منهدم شده اند.

ویاچسلاف گلادکوف، والی بلگراد در تلگرام گفت که این حملات یک نفر را مجروح و به چندین خانه آسیب رساند.

گروه

XS
SM
MD
LG