لینک های دسترسی

Breaking News

فروش آب‌جو در ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال در قطر ممنوع شد


فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) روز جمعه ۱۸ نومبر (۲۷ عقرب) اعلام کرد که فروش آب‌جوی (بیر) الکولی در ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر ممنوع است.

فدراسیون بین‌المللی فوتبال در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی گفتگوها بین مسوولان این فدراسیون و مقام‌های قطر، غرفه‌های فروش آب‌جو الکولی از ورزشگاه‌ها برچیده می‌شوند و فروش مشروبات الکولی فقط در مکان‌های دارای مجوز انجام خواهد شد.

این اعلامیه در حالی نشر می‌شود که دو روز به آغاز بازی‌های جام جهانی مانده و نخستین بار است که جام جهانی در یک کشور مسلمان محافظه کار با کنترول شدید نوشابه‌های الکولی برگزار می شود.

اگرچه قطر، یک کشور عربی محافظه‌کار است اما فروش الکول در هوتل‌ها مجاز بوده است.

اتحادیه هواداران فوتبال بریتانیا اعلام کرد که این تصمیم نگرانی‌هایی را در مورد توانایی قطر برای عمل به تعهداتش به هواداران فوتبال در مورد "مسایل اسکان، حمل و نقل یا موضوعات فرهنگی" ایجاد می‌کند.

تصمیم ناگهانی قطر برای جلوگیری از فروش آبجو در ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال در حالی است که این کشور به هنگام ارایه پیشنهاد خود برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ با الزامات فیفا برای فروش مشروبات الکولی در ورزشگاه‌ها موافقت کرده بود.

افزون بر آن برای سال‌ها، سازمان‌دهندگان مسابقات قطر گفته‌اند که مشروبات الکولی به طور گسترده در دسترس هواداران در این مسابقات قرار خواهد گرفت.

مقام‌های قطر گفته اند که آنان انتظار دارند بیش از یک میلیون بازدید کننده در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال از آن کشور دیدن کنند. انتظار می رود که صد‌ها هزار نفر از داخل قطر نیز به تماشای این مسابقات به دوحه بروند.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ بر خلاف جام‌های جهانی گذشته که در ماه جون برگزار می شد، به خاطر گرمی هوا در قطر، برای نخستین بار در ماه نومبر در این کشور حوزهٔ خلیج برگزار می شود.

مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است به تاریخ ۲۰ نومبر در قطر آغاز شود و تا ۱۸ دسمبر ادامه یابد. این نخستین بار است که جام جهانی فوتبال در یک کشور عربی حوزهٔ خلیج برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG