لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی اسراییل: می‌توانیم داخل قریه‌های لبنان شویم و آنرا نابود کنیم 


هرزی حلوی، لوی درستیز اردوی اسراییل در جریان صحبت با نظامیان اسراییلی در شهر خان یونس غزه
هرزی حلوی، لوی درستیز اردوی اسراییل در جریان صحبت با نظامیان اسراییلی در شهر خان یونس غزه

لوی درستیز اردوی اسراییل روز چهارشنبه ۱۰ جنوری (۲۰ جدی) گفت که نیروهای این کشور می‌توانند هر نقطه‌ای از لبنان را که خواسته باشند،‌ هدف قرار دهند.

هرزی حلوی به سربازان اسراییلی در غزه گفت که عملکرد آنان در قلمرو محصور فلسطینی وی را متقاعد کرده که آنان می‌توانند در صورت نیاز در قلمرو لبنان نیز وارد جنگ شوند.

او افزود: "پس از آنچه که [در غزه] انجام دادید، هیچ قریه‌ای از لبنان نیست که شما نتوانید وارد آن شده و نابودش کنید."

این در حالی است که اردوی اسراییل از آغاز جنگ غزه به اینسو با حزب الله لبنان، متحد نزدیک گروه حماس، درگیر بوده است.

از زمان آغاز تنش‌های مرزی، ۱۸۸ نفر در داخل لبنان کشته شده اند که ۱۴۱ عضو حزب الله، بیش از ۲۰ غیر نظامی، و سه خبرنگار در آن شامل اند.

اردوی اسراییل گفته است که ۱۴ نفر، به شمول نه سرباز، در اسراییل کشته شده اند.

حزب الله هفتهٔ گذشته گفت که وسام طویل، فرمانده ارشد این گروه در یک حملهٔ اسراییل کشته شد و تعهد کرد که از این کشور انتقام خواهد گرفت.

تندروان گروه حزب‌الله لبنان روز سه شنبه نهم جنوری (۱۹ جدی) گفتند که یک قرارگاه نظامیان اسراییلی را هدف حملات طیاره‌های بی‌سرنشین قرار دادند.

حزب‌الله گفته است که این حملات در انتقامجویی از حملات "اسراییل" بوده است که در آن صالح العاروری، معاون سیاسی گروه حماس نیز کشته شده است.

حزب الله می‌گوید که به طرفداری از غزه اردوی اسراییل را هدف قرار می‌دهد و اردوی اسراییل می‌گوید که حملات توپخانه‌ای و هوایی این کشور زیربنا‌های و تحرکات جنگجویان این گروه را آماج قرار می‌دهند.

گروه

XS
SM
MD
LG