لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر خارجهٔ پاکستان به جامعهٔ جهانی: با سخاوت تمام به ما کمک کنید 


وزیر خارجهٔ پاکستان امروز سوم جنوری (۱۳ جدی) در یک تقاضای عاطفی پیش از نشست عمدهٔ هفته آینده در ژنیو از جامعهٔ بین المللی خواست تا با قربانیان سیلاب‌ها در این کشور با سخاوت تمام کمک کند.

هدف از نشست ژنیو که قرار است دوشنبه آینده به میزبانی مشترک ملل متحد و پاکستان برگزار شود، جمع آوری پول برای قربانیان سیلاب‌های است، سیلاب‌های که در تا بستان ۲۰۲۲ سبب مرگ ۱۷۳۹ نفر شده و حدود ۳۳ میلیون نفر دیگر را در سراسر آن کشور متاثر کرد.

بلاول بوتو زرداری خطاب به جامعهٔ بین المللی گفت که قربانیان این سیلاب‌ را در حالی فراموش نکند که آنان در زمستان جاری بی‌سرپناه مانده اند.

او یک در تویت نگاشته است که پس از گذشت پنج ماه از باران‌های موسمی، اکثریت ساحات هنوز هم زیر آب اند. او افزوده است که کشورش ۰.۸ در صد گاز گل‌خانه‌ای را تولید می‌کند، اما هشتمین کشور متاثر از تغییرات اقلیمی در جهان است.

ملل متحد هشدار داده است که کمک‌های جمع شده برای قربانیان سیلاب‌های پاکستان پس از تاریخ ۱۵ جنوری به صفر تقلیل خواهد یافت، زیرا ملل متحد تا اکنون تنها یک سوم ۸۱۶ میلیون دالری را دریافت کرده است که در ماه اکتوبر سال گذشته برای فراهم آوری مواد غذایی، دوا و سایر مواد مورد نیاز تقاضا کرده بود.

بوتو زرداری در یک سخنرانی تلویزیونی از یک ساحهٔ سیلاب‌زده در ایالت سند گفت که "پاکستانی‌های بی‌گناه بهای گزاف تغییرات اقلیم را پرداخته اند."

حتا پیش از باران‌های موسمی و جاری شدن سیلاب‌ها، پاکستان با بحران جدی مالی رو به رو بود.

کارشناسان می‌گویند که سیلاب‌ها سبب حدود ۴۰ میلیارد دالر خسارات مالی شده و بدون کمک‌های بین المللی، پاکستان نخواهد توانست زیربنا‌ها و خانه‌‌های تخریب شده را دوباره اعمار کند.

XS
SM
MD
LG