لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان در ارتباط به غرق شدن کشتی پناهجویان در یونان ۱۰ مظنون را بازداشت کرد


مقام‌های پاکستانی امروز ۱۸ جون (۲۸ جوزا) گفتند که چند روز پس از غرق شدن کشتی پناهجویان در سواحل یونان، ۱۰ نفر را به ظن قاچاق انسان بازداشت کردند.

هفتهٔ گذشته، در اثر غرق شدن یک کشتی پناهجویان دست‌کم ۷۸ نفر، به شمول شهروندان پاکستان، جان باختند و صدها نفر دیگر هنوز هم ناپدید اند.

شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان، دستور اقدام فوری علیه قاچاقبران انسان را داده و گفته است که آنان "شدیداً مجازات" خواهند شد.

او همچنان به روز یک شنبه عزاداری ملی را در سراسر پاکستان اعلام کرد.

مقام‌ها گفته اند که دست‌کم نه نفر را در کشمیر تحت ادارهٔ پاکستان و یک نفر دیگر را در شهر گجرات بازداشت کرده اند. اکثریت قربانیان پاکستانی از کشمیر تحت ادارهٔ پاکستان بوده اند.

چوهدری شوکت، یک مقام محلی پاکستانی، گفته است که تحقیقات از افراد بازداشت شده جریان دارد.

همه ساله، هزاران جوان پاکستانی سفرهای خطرناک را در پیش می‌گیرند تا برای زندگی بهتر به گونهٔ غیرقانونی وارد کشورهای اروپایی شوند.

سازمان جهانی مهاجرت و ادارهٔ پناهندگان ملل متحد در یک بیانیهٔ مشترک گفتند که گمان می‌رود در کشتی ماهیگیری که در سواحل یونان غرق شد، بین ۴۰۰ تا ۷۵۰ نفر سوار بودند.

وزارت خارجهٔ پاکستان روز گذشته گفت که ۱۲ شهروند این کشور از آن حادثه جالم سالم بدر برده اند،‌ اما درمورد این که چه تعداد شهروندان پاکستان در آن کشتی حضور داشتند، معلوماتی در دست نیست.

یک مقام بخش مهاجرت بدون ذکر نامش گفته است که احتمالاً بیش از ۲۰۰ شهروند پاکستان در آن کشتی سفر می‌کردند.

مشکلات شدید اقتصادی و بحران سیاسی سبب شده است تا هزاران پاکستانی به گونهٔ قانونی و غیر قانونی این کشور را ترک کنند.

جوانان پاکستانی به ویژه از ایالت‌های پنجاب و خیبرپشتونخوا اکثراً از طریق ایران، لیبیا، ترکیه و یونان به گونهٔ غیر قانونی وارد اروپا می‌شوند.

XS
SM
MD
LG