لینک های دسترسی

Breaking News

قربانیان سیلاب در پاکستان از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت


ادارۀ ملی آفات طبیعی پاکستان می‌گوید که رقم تلفات در سیلاب‌های اخیر آن کشور به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده و کم از کم ۱۵۰۰ نفر دیگر مجروح شده اند.

بر اساس آمار این اداره، سیلاب‌ها حدود ۳۳ میلیون نفر را در پاکستان، متاثر کرده است.

ایالت خیبر پشتونخوا در شمالغرب پاکستان روز شنبه ۲۴ اگست (پنجم سنبله) شاهد یک روز مرگبار سرازیر شدن سیلاب ها بود که در آن کم از کم ۱۵ نفر جان باخت.

اداره رسیدگی به آفات طبیعی، هشدار داده است که در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده آبخیزی دریاها و لبریز شدن آن در ساحۀ نوشهر در حومۀ پشاور رخ خواهد داد.

تخلیۀ این منطقه ادامه دارد و شمار زیاد ساختمان ها در امتداد دریا ویران شده اند.

شام شنبه اداره نجات و خدمات اضطراری پاکستان همچنان هشدار داد که سطح آب دریای سند در مناطق کلاباغ و چشمه در شرق ایالت پنجاب به دلیل سیلاب ها در ۴۸ ساعت آینده بالا خواهد رفت.

اداره رسیدگی به آفات طبیعی در پاکستان می‌گوید که حدود ۳۱۰۰ کیلومتر جاده و ۱۴۹ پل در سراسر کشور ویران شده اند.

با وجودی که غذا و کمک های اولیه به برخی مناطق آسیب دیده دور دست رسانده شده، اما مقامات هشدار می دهند که وضعیت در حال بدتر شدن است.

حبیب الله عارف، معاون کمیشنری مردان در ایالت خیبر پشتونخوا با نگرانی از وضعیت در این ساحه گفت: "ما هیچ وقت دریا ها را به این وضعیت ندیده بودیم. ما تا حد امکان تلاش خود را می‌کنیم تا برای مردم ما، حفظ ملکیت آنها، صحت و پناهگاه‌ها و رساندن مواد غذایی رسیدگی کنیم."

در ایالت سند نیز تعداد زیاد مردم منازل مسکونی و منابع درآمد خود را از دست داده اند.

شمعروز، مرد ۷۵ سالۀ باشندۀ سند می‌گوید که پس از هشدار مقامات حکومتی سریعاً خانواده خود را به یک ساحۀ مرتفع منتقل کرد، اما فرصت نکرد که اموال خود را انتقال دهد.

در سایر نقاط پاکستان به شمول خاریپور در ایالت سند، مردم متضرر که خانه هایشان را در سیلاب ها از دست داده اند، از عدم همکاری و کمک دولت شکایت دارند.

اردوی پاکستان نیز اکنون در روند امدادرسانی به آسیب دیدگان شامل شده است و مقام‌های ارشد نظامی پاکستان روز شنبه از ایالت غربی بلوچستان که از بارندگی شدید وسیلاب های اخیر به شدت متضرر شده است، دیدن کردند.

شهباز شریف، صدراعظم پاکستان، روز شنبه از مناطق سیلاب زده بازدید کرد و از جامعۀ بین المللی و افراد ثروتمند پاکستان خواست تا به افراد متضرر از سیلاب ها کمک کنند.

XS
SM
MD
LG