لینک های دسترسی

Breaking News

یک سیاستمدار پاکستانی: اگر در انتخابات تقلب نمی‌شد برنده نمی‌شدم 


حافظ نعیم الرحمان
حافظ نعیم الرحمان

یک سیاستمدار پاکستانی که در انتخابات هفتهٔ گذشته برندهٔ کرسی پارلمان این کشور اعلام شد، می‌گوید که شکست‌اش را در مقابل رقیب‌اش که حامی عمران خان است، می‌پذیرد زیرا به گفتهٔ وی در نتایج تقلب صورت گرفته است.

انتخابات هفتهٔ گذشته پاکستان در حالی که خدمات شبکه‌های تلیفونی قطع بود و نتایج آن ۶۰ ساعت پس از پایان روند رای‌دهی اعلام شد، با اتهامات گستردهٔ تقلب و دستکاری همراه بود.

حافظ نعیم الرحمان، مسوول حزب جماعت اسلامی در شهر کراچی در انتخابات بیش از ۲۶هزار رای به دست آورده بود و حریف‌ نزدیک‌اش بیش از ۲۰ هزار رای کسب کرده بود.

اما رحمان به این باور است که برندهٔ اصلی در انتخابات نامزد مستقل مرتبط به عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان، است که بر اساس نتایج اعلام شده بیش از ۱۱ هزار رای کسب کرده و در جایگاه چهارم قرار دارد.

این سیاستمدار پاکستانی روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت: "منحیث یک مرد با وجدان، اعلام می‌کنم که نامزد تحت حمایت حزب تحریک انصاف پاکستان برنده است و من از این کرسی استفاده نخواهم کرد. من آرای بیشتری را که به من داده شده است، نخواهم پذیرفت."

حزب تحریک انصاف پاکستان از تصمیم این سیاستمدار پاکستانی استقبال کرد.

این حزب در صفحهٔ ایکس‌اش نگاشته است که این تصمیم بسیاری از افراد دیگر را تقویت خواهد کرد که "توسط رژیم مجبور به پذیرش دستورات جعلی شده اند".

نامزد مستقل وفادار به عمران خان در انتخابات پارلمانی اکثریت کرسی‌ها را کسب کردند و این امر سبب شد تا حزب مسلم لیگ نواز شریف که از حمایت اردو برخوردار است، نتواند اکثریت را به دست بیاورد.

ده‌ها نامزد ناکام در این انتخابات با درج اقامهٔ دعوا گفته اند که آرای آنان دزدی شده و در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

اما نعیم الرحمان یگانه نامزد پیروز است که با ادعای تقلب در انتخابات صدا بلند کرده است.

این در حالی است که سراج الحق، رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان پس از شکست در انتخابات از سمت‌اش استعفا کرد. او گفت که با وجود تلاش‌ها نتوانست در انتخابات برنده شود و مسوولیت شکست در انتخابات را می‌پذیرد.

پس از آن که هیچ حزبی در پاکستان برندهٔ اکثریت آرا نشد، این کشور در یک بی‌سرنوشتی سیاسی به سر می‌برد و احزاب سیاسی تلاش دارند یک حکومت ایتلافی را تشکیل دهند.

گروه

XS
SM
MD
LG