لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری میان حامیان عمران خان و نظامیان پاکستانی تلفات برجا گذاشت


در اعتراض به بازداشت عمران خان، توسط پولیس نظامی این کشور از داخل محکمهٔ عالی اسلام آباد، حامیان این صدراعظم پیشین پاکستان در شهر‌های مختلف با نیروهای پولیس و اردو درگیر شدند.

بر اساس گزارش‌ها، در جریان درگیر‌ی‌ها میان اعتراض کنندگان و نیروهای اردوی پاکستان در شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان، یک نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

در درگیری‌های مشابه در شهر‌های کراچی، پشاور، راولپندی و لاهور نیز از زخمی شدن حد اقل ۱۵ نفر گزارش شده است.

پولیس برای متفرق کردن اعتراض کنندگان از گاز اشک‌آور کار گرفته است.

پولیس در لباس شخصی یک حامی عمران خان را لت و کوب می‌کنند
پولیس در لباس شخصی یک حامی عمران خان را لت و کوب می‌کنند

مقامات وزارت مخابرات پاکستان گفته اند که در جریان خشونت‌ها، دسترسی به رسانه‌های اجتماعی،‌ به شمول تویتر و در مجموع خدمات انترنتی را در اسلام آباد و دیگر شهر‌ها قطع کرده اند.

فواد چوهدری، یک مقام ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان گفت که نیروهای مربوط به "قومی احتساب بیرو" (ادارهٔ مبارزه با فساد) این کشور عمران خان را از داخل محکمهٔ عالی به بیرون کشیده و اختطاف کردند.

این در حالی است که در جریان درگیری میان حامیان عمران خان و پولیس در بیرون محکمهٔ عالی پاکستان، شماری از وکیلان مدافع و حامیان خان و منسوبین پولیس زخمی شدند.

پس از شکایت حزب تحریک انصاف در مورد بازداشت عمران خان، محکمه از پولیس خواست تا در مورد اتهاماتی که منجر به بازداشت وی شده است وضاحت بدهد.

رانا ثنا الله، وزیر داخلهٔ پاکستان گفت که دلیل بازداشت عمران خان اختلاس بوده است. او اتهام وارد کرد که خزانهٔ پاکستان در زمان صدارت عمران خان به دلیل خریداری‌های غیرقانونی زمین میلیون‌ها دالر زیان کرد.

تصاویر نشر شده از شهر‌های مختلف پاکستان در رسانه‌های اجتماعی موتر‌های پولیس را نشان می‌دهد که به آتش کشیده شده است.

اعتراض کنندگان همچنان بر دفتر گارنیزیون راولپندی یورش برده و به آن آسیب رسانیدند.

در این حال، اتحادیهٔ اروپا با نشر اعلامیه‌ای خواهان خویشنداری، گفتگو و تنفیذ قانون در پاکستان شده است.

عمران خان، هفتمین صدر اعظم پیشین پاکستان است که بازداشت می‌شود.

XS
SM
MD
LG