لینک های دسترسی

Breaking News

زوج پاکستانی به اتهام قتل دختر شان در ایتالیا به حبس ابد محکوم شد


محکمه‌ای در شمال ایتالیا والدین یک دختر ۱۸ سالهٔ پاکستانی را به اتهام قتل دختران‌شان به حبس ابد محکوم کرد.

مقتول که سمن عباس نام داشت، ظاهراََ پس از آن به قتل رسید که خواست والدین‌اش را مبنی بر ازدواج با پسر کاکایش که در پاکستان زندگی می‌کرد، رد کرد.

جسد سمن عباس در نومبر ۲۰۲۲ در نزدیکی یک خانهٔ متروکه در مزرعه‌ای که پدرش در شمال ایتالیا در آنجا کار می‌کرد، از زیر خاک بیرون کشیده شد. سمن عباس برای آخرین بار در حال قدم زدن با والدینش در همین ساحه دیده شده بود.

سارنوالان ایتالیایی استدلال کرده اند که سمن به تاریخ اول می ۲۰۲۱ توسط خانواده‌اش کشته شده است. چند روز پس از آن، والدین‌اش از میلان ایتالیا به پاکستان پرواز کردند.

شبر عباس، پدر مقتول، که در اگست سال روان میلادی از پاکستان به ایتالیا استراد شد، هنگام اظهاراتش در محکمه در حالیکه گریه می‌کرد، ادعای بی‌گناهی کرد. شاهین، مادر مقتول، محاکمهٔ غیابی شد و اعتقاد بر این است که او در پاکستان به سر می‌برد.

در سال‌های اخیر این محاکمه برجسته‌ترین محاکمه در میان چندین تحقیق جنایی در ایتالیا بود که شامل قتل یا بدرفتاری با زنان یا دخترانی می‌شود که در مقابل فشار خانواده‌های شان برای ازدواج با فردی که برای آنان انتخاب شده بود، مقاومت می‌کردند.

بر اساس یافته‌های کالبد شکافی،‌ این دختر جوان دچار شکستگی استخوان گردن شده است که احتمالاً ناشی از خفگی بوده است. سمن عباس در نوجوانی از پاکستان به ایتالیا مهاجرت کرده بود.

او به سرعت سبک زندگی غربی را پذیرفت؛ روسری خود را دور کرد و به انتخاب خود با یک مرد جوان رابطه برقرار کرد. او در یک پست‌ در شبکه‌های اجتماعی عکس لحظهٔ بوسیدن دوست پسرش را نشر کرده بود.

به گفتهٔ تحقیق کنندگان ایتالیایی،‌ این بوسه خشم والدین سمن عباس را برانگیخت که می خواستند او با پسر کاکایش در پاکستان ازدواج کند.

بر اساس گزارش‌ها، سمن عباس به صورت مکرر به دوست پسرش گفته بود که به خاطر امتناع از ازدواج با یک مرد مسن در وطن‌اش، از جان خود می ترسد.

گروه

XS
SM
MD
LG