لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی شورای عالی صلح برای بحث در مورد شرط طالبان


شورای عالی صلح افغانستان در مورد نشست مسکو ابراز رضایت کرده و میگوید که آماده است تا موضوع خروج سربازان خارجی را از کشور،در اجندای مذاکرات مستقیم با گروۀ طالبان شامل سازد.

به گفتۀ مقامات شورای عالی صلح افغانستان، در نشست مسکو از طالبان نیز خواسته شد تا هرچه زودتر نمایندۀ خود را برای مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان معرفی کنند.

نشست مسکو در مورد صلح افغانستان با حضور نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان، نمایندگان طالبان و نمایندگان کشورهای آسیایی میانه، چین، پاکستان، هند و ایران روز جمعه (۱۸ عقرب) در مسکو، پایتخت روسیه برگزار گردید.

سرگی لاوروف، وزیرخارجۀ روسیه، که نشست مسکو را میزبانی میکرد، هدف آن را ایجاد زمینه برای مذاکرات بین الافغانی خوانده است.

در نشست مسکو، حکومت افغانستان شرکت نداشت و گفته بود که این نشست، ادامه نشست‌های قبلی تحت نام 'فارمت مسکو' که در آنها، نمایندگان کشورهای مستقل با هم مذاکره میکردند و افغانستان نیز در آن اشتراک داشت، نیست.

اما تعداد از تحلیلگران سیاسی در صحبت با صدای امریکا، برگزاری نشست مسکو را گام نخست برای تامین ارتباطات میان حکومت افغانستان و طآلبان خوانده اند.

این نشست در حالی برگزار گردید که روز پنجشنبه، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده برای صلح افغانستان، دومین دور سفر خویش را به افغانستان و کشورهای منطقه آغاز کرد.

آمادگی شورای عالی صلح برای بحث در مورد شرط طالبان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:35 0:00

XS
SM
MD
LG