لینک های دسترسی

Breaking News

بنگله‌دیش: ۵۲ کارگر جان‌باختند، مسوول فابریکه دروازه ها را قفل کرده بود


پولیس در بنگله‌دیش امروز دهم جولای (۱۹ سرطان) هشت نفر را در پیوند به مرگ ۵۲ کارگر در جریان آتش‌سوزی در یک فابریکه باز داشت کرد.

اسدالزمان خان، وزیر داخلهٔ بنگله‌دیش گفت که مسوولین فابریکه در جریان ساعات کاری دروازه‌های خروجی فابریکه را مسدود کرده بودند و به همین دلیل آنان به اتهام قتل بازداشته شده اند.

آقای خان گفت که در میان بازداشت شدگان رییس ساجیب گروپ، که مالک فابریکه است، نیز شامل است.

مقامات گفته اند که در جریان آتش‌سوزی روز پنجشنبه دوازهٔ اصلی خروجی از داخل قفل بود و اکثر کاگران به این دلیل در داخل فابریکه گیرمانده و جان باختند.

ریما اختر ۲۳ ساله، یکی از کارگران فابریکه در جریان آتش‌سوزی چندین بار با خانواده‌اش از طریق تلیفون تماس گرفته و خواهان کمک شده بود، اما خانواده‌اش امروز نتوانستند به دلیل سوختگی بیش از حد جسد او را در شفاخانه شناسایی کنند.

یک محکمهٔ داکه،‌ پایتخت بنگله‌دیش امروز حکم کرد که مظنونین باید برای چهار روز در نظارت پولیس باقی‌بمانند تا از آنان تحقیقات شود.

بنگله دیش سابقه آتش سوزی مرگبار کارخانه ها را دارد. در آتش‌سوزی ماه فبروری ۲۰۱۹ در یک ساحه قدیمی داکه حداقل ۶۷ نفر جان ‌باختند.

در سال۲۰۱۰ در اثر آتش‌سوزی در یک کارخانهٔ که به گونهٔ غیر مجاز مواد کیمیاوی را ذخیره کرده بود، حد اقل ۱۲۳ نفر کشته شدند.

اکثر ساختمان‌های این کارخانه ها بر اساس معیار‌های بین المللی ساخته نشده و دروازه‌های خروجی اضطراری ندارند.

XS
SM
MD
LG