لینک های دسترسی

Breaking News

دو واقعۀ جدید پولیو در ولایت‌های قندهار و هلمند ثبت شد


تطبیق واکسین پولیو
تطبیق واکسین پولیو

برخی از منابع صحی در قندهار می‌گویند که دو مورد جدید پولیو یا فلج اطفال در ساحۀ لویه ویالۀ ولایت قندهار و ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند ثبت شده است.

وزارت صحت عامۀ طالبان و هیچ نهاد رسمی دیگری این موارد را تایید نکرده است، اما یک منبع به صدای امریکا تثبیت این موارد را تایید نکرده اند.

در طول چند ماه اخیر، موارد مثبت فلج اطفال در جنوب افغانستان به طور دوامدار در حال افزایش است.

مسوولان مبارزه با فلج اطفال می‌گویند که یک کودک ۳۶ ماهه در قندهار و یک کودک ۶۰ ماهه در نهر سراج هلمند قربانی ویروس پولیو شده اند.

به گفتۀ مسوولان، با ثبت این دو مورد، شمار موارد مثبت فلج اطفال در قندهار به شش و در ولایت‌های جنوبی به نه مورد رسیده است.

یک منبع صحی در جنوب افغانستان که نخواست نامش در گزارش ذکر شود به صدای امریکا گفت که چندی پیش از کودکان مذکور نمونه‌ها گرفته شده بود که حال نتیجۀ آن به دست آنان رسید و هردو مورد مثبت است.

منبع افزود: "این ساحات از جمله مناطقی است که در آن همکاری مردم محلی با تطبیق واکسین فلج اطفال بسیار کم رنگ بوده و تمام نمونه‌های محیطی این مناطق نیز مثبت شده است."

مسوولان امور صحی تاکید می‌کنند که مردم باید در این روند همکاری بیشتر داشته باشند تا همه کودکان واکسین شوند و در مناطقی که کمپاین‌های واکسین محل به محل یا مسجد به مسجد انجام می‌شود، باید به شکل خانه به خانه تطبیق شود.

گروه

XS
SM
MD
LG