لینک های دسترسی

Breaking News

یک واکسیناتور پولیو و یک منسوب پولیس پاکستان در حملۀ مردان مسلح کشته شدند


مراسم جنازۀ منسوب پولیس پاکستان که روز چهارشنبه ۱۱ سپتمبر (۲۱ سنبله) در حملۀ تندروان کشته شد.
مراسم جنازۀ منسوب پولیس پاکستان که روز چهارشنبه ۱۱ سپتمبر (۲۱ سنبله) در حملۀ تندروان کشته شد.

پولیس پاکستان روز چهارشنبه ۱۱ سپتمبر (۲۱ سنبله) گفت که در حملۀ مردان مسلح بر کارمندان پولیو در آن کشور، یک واکسیناتور و یک منسوب پولیس محافظ کارمندان پولیو کشته شدند.

وقاص رفیق، یک مقام ارشد پولیس پاکستان، گفت: "تیم واکسین پولیو پس از ختم وظیفه در ساحه، به دفتر کارشان در محل بر می‌گشتند که مردان ناشناس موترسایکل سوار بر آنان گلوله‌باری کردند."

وقاص گفت که یک کارمند تطبیق واکسین پولیو و یک منسوب پولیس در این حمله کشته شده و یک نفر دیگر زخمی شده است. به گفتۀ این مقام پولیس پاکستان، این رویداد در باجور به وقوع پیوسته است و تا کنون هیچ گروهی مسوولیت آن را به عهده نگرفته است.

محسن نقوی، وزیر داخلۀ پاکستان با نشر بیانیه‌ای این حمله را تقبیح کرده است.

پاکستان و افغانستان، تنها دو کشور جهان اند که ویروس وحشی پولیو در آن گردش دارد. در بیش از یک دهۀ گذشته، صدها کارمند برنامۀ تطبیق واکسین پولیو و نیروهای پولیس محافظ آنان در حملات تندروان در پاکستان کشته و زخمی شده اند.

دو روز پیش، انفجار بم بر کاروان موترهای حامل واکسیناتوران پولیو و پولیس محافظ آنان در وزیرستان جنوبی واقع در شمال‌غرب پاکستان، سبب زخمی شدن کم از کم ده نفر شد. گروه دولت اسلامی (داعش) مسوولیت آن حمله را به عهده گرفت.

حملۀ روز چهارشنبه در سومین روز کمپاین سرتاسر تطبیق واکسین پولیو در پاکستان رخ دارد. در این کمپاین که یک هفته طول خواهد کشید، به بیش از ۳۰ میلیون کودک در پاکستان واکسین پولیو تطبیق خواهد شد.

واقعات مثبت پولیو در پاکستان در مقایسه با دو دهه پیش کاهش چشمگیر یافته است، اما بر اساس آمار برنامه جهانی محو پولیو، در سال روان ۱۷ واقعۀ مثبت پولیو در پاکستان ثبت شده است.
نیروهای پولیس پاکستان که برای حفاظت کارمندان پولیو گماشته شده و پا به پای آنان، خانه به خانه می‌روند، همواره هدف حملات تندروان قرار می‌گیرند.

در تهیه این مطلب از گزارش خبرگزاری‌های فرانس‌پرس و اسوشیتدپرس کار گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG