لینک های دسترسی

Breaking News

طوفان‌های نیرومند در امریکا صدها هزار نفر را متاثر کرد


طوفان‌های شدید در ایالات متحده سبب مرگ کم از کم دو نفر، لغو یا تاخیر هزاران پرواز و قطع جریان برق به بیش از ۱.۱ میلیون خانواده و تشبثات شده است.

طوفان‌های توام با ژاله و بادهای شدید شام دوشنبه هشتم اگست (۱۷ اسد) در چندین ایالت امریکا، به شمول واشنگتن‌دی‌سی، پایتخت ایالات متحده، آغاز شد و برای چند ساعت ادامه داشت.

ادارۀ هواشناسی ایالات متحده گفته است که به بیش از ۲۹.۵ میلیون نفر در ساحات متاثر از این طوفان هشدار ایمنی صادر شده بود. این طوفان افزون بر شهر واشنگتن‌دی‌سی، ایالت‌های الاباما، جورجیا، کارولینای جنوبی، کارولینای شمالی، مریلند، دلاویر، نیوجرسی، پنسلوانیا، تنیسی، وست ویرجینیا و ویرجینیا را متاثر کرد.

مقام‌ها گفته اند که در نتیجۀ این طوفان، یک نوجوان ۱۵ ساله در شهر اندرسن ایالت کارولینای جنوبی در اثر واژگون شدن درخت جان باخت.

پولیس در ایالت الاباما گفته است که یک مرد ۲۸ ساله در شهر فلورنس آن ایالت در اثر اصابت رعد و برق جان باخته است.

بر اساس آمار رسمی، این طوفان همچنان سبب لغو ۲۶۰۰ پرواز و تاخیر ۷۹۰۰ پرواز دیگر شده است. ادارۀ ملی هوانوردی ایالات متحده گفته است که شمار زیاد پروازها به دلیل این طوفان مسیر حرکت خود را تغییر دادند.

این وضعیت سبب شد که سفر جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، به چند ایالت امریکا ۹۰ دقیقه پیشتر صورت گیرد. همچنین برنامه‌ای به مناسبت آغاز سال جدید تعلیمی که قرار بود جیل بایدن، بانوی نخست ایالات متحده، در آن حضور یابد، فسخ شد.

اکثر دفاتر دولتی در ساحات معروض به طوفان، کارمندان شان را پیش از ختم ساعات رسمی مرخص کردند تا آنان قبل از رسیدن طوفان به خانه‌های شان برسند.

گروه

XS
SM
MD
LG