لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: قوای امریکایی به زودی از سوریه بیرون می شود


رئیس جمهور ایالات متحده نا وقت پنجشنبه در سخنانی غیرمنتظره اعلام کرد که نیروهای نظامی امریکا "به زودی" از سوریه خارج خواهند شد.

به گزارش رسانه‌ های امریکایی، دونالد ترمپ در جریان سخنرانی خود در ایالت اوهایو که محور اصلی آن زیربناهای امریکا بود، این مطلب را بیان کرد.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشته است که رئیس جمهور ترمپ با بیان این که کار داعش تمام شده گفت که "ما از سوریه بیرون می‌رویم، خیلی زود. بگذارید دیگران به سوریه رسیدگی کند."

نیروهای نظامی امریکا در سوریه علیه گروه‌های تندرو به ویژه داعش، در حال جنگ اند و از کردهای سوری در این راه حمایت می‌کنند.

اظهارات رئیس جمهوری ایالات متحده در حالی مطرح شد که رسانه‌های ترکیه گزارش داده اند هفتۀ آینده مقامات ارشد روسیه، ترکیه و ایران در انقره با هم ملاقات می کنند.

سفیر ایران در ترکیه نیز ضمن تایید این خبر گفته است که نشست وزیران خارجه به تاریخ ۱۴ حمل ۱۳۹۷ خورشیدی و نشست سران سه کشور به تاریخ ۱۵ حمل برگزار خواهد شد.

ایران و روسیه در جنگ داخلی هفت ساله سوریه از نیروهای دولت بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، حمایت کرده‌ و ترکیه و ایالات متحده امریکا از مخالفان آن پیشتیبانی کرده اند.

علاوه بر آن، تندروان مربوط به گروه حزب الله لبنان نیز در جنگ سوریه از حکومت بشارالاسد، حمایت کرده اند.

با سقوط شهر رقه، مرکز خلافت خودخوانده گروه داعش در سوریه، در اواخر ماه میزان سال گذشته، تندروان آن گروه در سوریه عملاً با شکست مواجه شده اند.

XS
SM
MD
LG