لینک های دسترسی

Breaking News

هزاران نفر در بلجیم به طرفداری از فلسطینی‌ها راهپیمایی کردند 


تظاهرات به طرفداری از فلسطینی‌ها در بروکسل، پایتخت بلجیم
تظاهرات به طرفداری از فلسطینی‌ها در بروکسل، پایتخت بلجیم

هزاران نفر امروز یک شنبه ۲۱ جنوری (اول دلو) به طرفداری از فلسطینی‌ها در شهر بروکسل، پایتخت بلجیم، راهپیمایی کردند.

مظاهره کنندگان که به گفتهٔ پولیس بروکسل شمار شان نزدیک به ۹۰۰۰ نفر بود، خواستار توقف بمباردمان شدید اسراییل برغزه وختم جنگ شدند.

این در حالی است که قرار است فردا وزیران خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا با همتایان اسراییلی، فلسطینی، مصری، سعودی و اردنی شان در مورد جنگ جاری در غزه و وضعیت غیرنظامیان فلسطینی‌ صحبت کنند.

وزیران خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا با مقامات فلسطینی و اسراییل ملاقات‌های جداگانه نیز خواهند داشت.

اشتراک کنندگان در تظاهرات مسما به "عدالت برای فلسطین" شعار‌های "کشتارعام را توقف دهید"، "اسراییل تروریست" و "غزه را آزاد سازید" را سر دادند.

شمار دیگری از اعتراض کنندگان همچنان شعار‌های "اتحادیهٔ اروپا شرمت باد" را سرداده و خواهان تحریم کالا‌ها و تجارت‌های اسراییل شدند.

وکتور دامونت، یکی از مظاهره کنندگان، گفت: "ما باید درمقابل کشتار عامی که در غزه اتفاق می‌افتد، متحد شویم و برای پایان بخشیدن به اشغال اسراییل مبارزه کنیم."

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل حمله کرد که به گفتهٔ مقامات اسراییلی در آن ۱۱۴۰ نفر کشته شدند که بیشتر شان غیرنظامیان بودند.

مقامات صحی در غزه گفته اند که در حملات انتقاجویانهٔ اسراییل تا اکنون ۲۵۰۰۰ نفر کشته شده اند که ۷۰ در صد آن زنان و کودکان اند.

گروه تندرو حماس امروز با نشر گزارش ۱۶ صفحه‌ای گفت که حملهٔ هفتم اکتوبر در مقابل "اشغال قلمروهای فلسطینی توسط اسراییل یک گام ضروری بود."

اما این گروه پذیرفته است که در جریان آن حمله به دلیل سقوط سیستم نظامی و امنیتی اسراییل و ایجاد هرج و مرج در امتداد مرز با غزه، برخی "اشتباهات" رخ داد.

این گزارش که به زبان‌های انگلیسی و عربی نشر شده در مورد پیشینهٔ حملهٔ هفتم اکتوبر معلومات ارایه کرده است.

در این گزارش آمده است: "اگر کدام مورد هدف قرار گرفتن غیرنظامیان وجود دارد، پس اشتباهاً در جریان مقابله با نیروهای اشغالگر اتفاق افتاده است."

حماس ادعا کرده است که شمار زیادی از اسراییلی‌ها توسط اردو و پولیس اسراییلی کشته شده اند.

مقامات اسراییل به کرات اتهام وارد کرده اند که تندروان حماس در جریان حمله بر اسراییل، مرتکب تجاوزات جنسی گروهی و مقاربت جنسی با کودکان و اجساد شده اند، اتهاماتی که حماس آنرا رد کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG