لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: نیروهای هسته‌ای ما "همیشه" در حالت آماده باش هستند


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز پنجشنبه نهم می (۲۰ ثور) هشدار داد که نیروهای هسته‌ای کشورش "همیشه" در حالت آماده باش هستند و افزود که مسکو هیچ گونه تهدید غرب را تحمل نخواهد کرد.

پوتین در سخنرانی "روز پیروزی" در برابر هزاران سرباز روسی، از جنگ اردوی این کشور در اوکراین تمجید کرد و "نخبگان غربی" را به دامن زدن به درگیری در سراسر جهان متهم کرد.

رییس جمهور روسیه گفت: "روسیه هر کاری را برای جلوگیری از درگیری جهانی انجام خواهد داد، اما در عین حال، اجازه نمی‌دهیم کسی ما را تهدید کند. نیروهای استراتیژیک ما همیشه در حالت آماده باش هستند."

پوتین افزود: "روسیه اکنون دوران سخت و سرنوشت سازی را پشت سر می گذارد. سرنوشت سرزمین مادری و آینده آن به هر یک از ما بستگی دارد."

روز آزادی یادبود از پیروزی اتحاد جماهیر شوروی در مقابل آلمان نازی آن وقت در جنگ جهانی دوم است و به مهم‌ترین تعطیلات عمومی در روسیه مبدل شده است.

پوتین در گذشته نیز در مورد خطرات جنگ هسته‌ای هشدار داده، اما گفته است که هرگز نیاز به استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین را احساس نکرده است.

اوایل این هفته، پوتین به اردوی روسیه دستور داد تا تمرینات هسته‌ای را با حضور نیروی بحری و نیروهای مستقر در نزدیکی اوکراین برگزار کند، که نگرانی‌ها در مورد استفاده از این سلاح‌ها را در درگیری اوکراین افزایش داده است.

پوتین در اظهاراتی که روز سه‌شنبه ثبت شده، اما پس از رسم و گذشت روز پنجشنبه توسط کرملین منتشر شد، تعهد کرد که تسلیحات اردوی خود را مدرن‌سازی کند و گفت روسیه می‌تواند از پرزه جات خارجی برای ساخت آنها استفاده کند.

او در دیدار با فرماندهان اردو گفت: "فناوری مدرن نظامی بسیار سریع در حال تغییر است، اگر می خواهیم موفق باشیم، همیشه باید یک قدم جلوتر باشیم."

پوتین بارها جنگ علیه اوکراین را به عنوان یک نبرد وجودی علیه "نازیزم" توصیف کرده است، پیامی که او روز پنجشنبه در سخنرانی خود تکرار کرد.

او گفت: "ما در برابر یاد و خاطره غیرنظامیانی که در اثر گلوله باران وحشیانه و حملات تروریستی نیونازی‌ها کشته شدند، سر تعظیم فرود می آوریم."

او افزود: "کسانی که در خط مقدم هستند، قهرمانان ما هستند. ما در برابر استواری و ایثار و از فداکاری شما سر تعظیم فرود می آوریم. تمام روسیه با شماست."

روسیه به دلایل نگرانی‌های امنیتی، از جمله حملات مکرر اوکراین به خاک آن کشور و حمله گروه داعش به یک سالون کنسرت در نزدیکی مسکو که ۱۴۴ کشته برجا گذاشت، تدابیر شدید امنیتی را برای رسم گذشت امسال اتخاذ کرده بود.

سایر بخش‌های روسیه از جمله مناطق غربی کورسک و پسکوف رسم گذشت های خود را به دلیل نگرانی‌های امنیتی لغو کردند.

گروه

XS
SM
MD
LG